Klacht: geen reactie of vergoeding

op 08 januari 2018 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Op 1 oktober 2017 zijn wij vanuit Dalaman airport Turkije terug gevlogen met Corendon naar Schiphol. Deze vlucht had 4 uur en 45 minuten vertraging. Volgens de rechten van de vliegtuigpassagiers hebben wij recht op een maaltijd of maaltijdvergoeding op de luchthaven en een vergoeding van 400 euro per persoon. Op de luchthaven zijn wij niet op de hoogte gebracht dat er een maaltijd gehaald zou kunnen worden en is er ook niks verstrekt van een maaltijd. Dat is punt één waar ze niet aan hebben voldaan.

Na de landing heb ik direct een email naar Corendon gestuurd met daarin de klacht over de vertraging en heb ik ze gewezen op de rechten van de vliegtuigpassagiers. In de email heb ik mijn beklag gedaan over de zeer slechte service op de luchthaven van vertrek. Er werd geen maaltijd verstrekt of iets bekend gemaakt omtrent een maaltijd en de vertraging van de vlucht. Tevens heb ik aangegeven dat we per persoon recht op 400 euro hebben.
Als reactie hierop kreeg ik een email dat de vlucht door Corendon Airlines is uitgevoerd. Naar dat email adres heb ik dus nogmaals alles gestuurd en in de enige reactie vanuit Corendon airlines werd om onze gegevens gevraagd, de tickets van de vlucht etc. Dit alles moest binnen 5 dagen bij hun aanwezig zijn anders zou mijn klacht niet in behandeling worden genomen en in de prullenbak verdwijnen. Wanneer de benodigde gegevens tijdig bij hun zouden zijn, zou ik binnen 8 weken bericht krijgen. Dit alles heb ik binnen 5 dagen opgestuurd en nog gevraagd of ze een reactie wilden sturen of alles compleet was en mijn aanvraag in behandeling zou worden genomen.
Op deze email heb ik geen reactie gekregen, laat staan een uitbetaling.

In december heb ik nogmaals contact met Corendon gehad. De klacht is bekend bij hun maar dat is ook echt alle informatie die ze kunnen geven.

Laatst heb ik nogmaals een email gestuurd om te vragen hoe ver ze zijn met de afhandeling van de klacht. Hierop heb ik geen reactie gekregen.

Ik wil graag dat Corendon de maaltijd die wij zelf hebben betaald op de luchthaven vergoed, de 400 euro per persoon waar wij recht op hebben en de werkdag die wij beiden hebben moeten missen door de vertraging.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Aad_0118

5 maanden geleden - Na vele emails en contact met de klantenservice is er een reactie van Corendon. Wij hebben geen recht op een vergoeding omdat Corendon airlines in Turkije is gevestigd en dit valt dus niet onder de EU. Volgens de rechten van de vliegtuigpassagiers heb je bij een vertraging recht op een vergoeding als de vlucht is uitgevoerd door een europese vliegmaatschappij. Het misleidende is dus dat je bij een reisorganisatie een vakantie boekt en denkt dat alles wel in orde is, aangesloten bij de anvr etc., maar de vluchten worden door een andere organisatie uitgevoerd. Een vakantie boeken bij Corendon is dus puur voor het idee dat het goed zit, maar als er iets is en je denkt dat je recht hebt op een vergoeding dan schuiven ze dat af naar een andere afdeling van Corendon die niet in Nederland is gevestigd dus je hebt nergens recht op. Vluchten worden uitgevoerd door Corendon Airlines, Pegasus, sunexpress, noem maar op. Allemaal gevestigd in Turkije dus bij vertraging heb je nergens recht op. Dit word niet duidelijk vermeld bij het boeken en vind ik misleidend.

Alle klachten die gemeld zijn door Aad_0118