Klacht: Geen reactie en geen oplossing

op 14 september 2018 over Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in de categorie Incassobureaus

Van Arkel heeft beslag gelegd op mijn inkomen. Zij houden een bedrag van €806 per maand in. Hierdoor kan ik mijn vaste lasten en overige achterstanden niet voldoen. Aangezien ik samenwoon met mijn partner, is het niet mogelijk om de beslagvrije voet aan te passen, ook al geven de gegevens een vertekend beeld vanwege mijn andere achterstanden en zijn eigen vaste lasten. Hier wordt echter niet eens naar geluisterd en dus ook niets mee gedaan.

Inmiddels is dit hoge bedrag 2 keer afgehouden en staat er nog een bedrag van €1000 open. Ik heb gevraagd of zij dit bedrag evenredig kunnen afhouden de komende 2 maanden, in plaats van €806 in september en €194 in oktober. Ook dit schijnt niet mogelijk te zijn.

Ik heb ook verschillende bewijsstukken toegestuurd van de bedrijven waar ik een achterstand die nu dreigen met vervolgstappen. De oplossing is echter simpel, als het bedrag van €1000 evenredig wordt verdeeld de komende twee maanden, krijgt van Arkel op precies dezelfde datum het volledige bedrag en kan ik ervoor zorgen dat mijn huur en overige lasten betaald worden. Op deze manier kom ik alleen verder in de problemen en hier mag best coulanter mee worden omgegaan door van Arkel.

Wanneer van Arkel de openstaande €1000 in twee keer €500 inhoudt in plaats van €806 in september en €194 in november, zodat ik mijn overige lasten ook kan voldoen en niet nog verder in de problemen kom.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gerechtsdeurwaarder Van Arkel over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Gerechtsdeurwaarder Van Arkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Gerechtsdeurwaarder Van Arkel

Heeft op 18 september 2018 om 08:36 geantwoord

Geachte mevrouw Gerrits,

Wij hebben uw klacht via klacht.nl ontvangen. Wij nemen uw klacht in behandeling en zullen u rechtstreeks van een inhoudelijke reactie voorzien. Om dubbele werkzaamheden te voorkomen zullen wij uw klacht niet verder via deze site behandelen.

Wij streven er naar u binnen vijf werkdagen na heden inhoudelijk van een reactie te voorzien.

Van Arkel gerechtsdeurwaarders

Alle klachten die gemeld zijn door Senly.Gerrits