Klacht: geen OV te huur Apeldoorn

op 03 mei 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Donderdag 27 april rond 14.30u kwamen ik en mijn man aan op Station Apeldoorn. We wilden een OV fiets huren. Via NS.nl gekeken of dit mogelijk was, en dat leek zo te zijn. Ter plekke bleek dit niet te kunnen. Er was een kast aanwezig met een analoog slot, geen mogelijkheid om met mijn OV pas deze te openen (er was geen andere kast oid aanwezig) voor een OV fiets sleutel. Geen personeel op het station aanwezig, dus gebeld. Eerst 2 keer via de zuil voor de ov fiets die staat bij de onbemande fietsstalling. Zij bleven volhouden dat er een kast met sleuteltjes te openen zou zijn met een ov kaart, ik bleef volhouden dat dit niet zo is, daarom ben ik doorverwezen naar klantenservice. Achtereenvolgens 2 medewerkers van de algemene klantenservice gesproken; de eerste medewerker beweerde dat de ov fietsen dan op waren, ik zag er zo 30 staan vertelde ik hem, bovendien zou ik dan alsnog een lege sleutelkast moeten kunnen inzien. Daarna beweerde hij dat de stalling normaal bewaakt was, maar nu niet vanwege koningsdag. Dan zou er geen zuil staan voor zelfservice was mijn repliek, waarop hij eindelijk toegaf het niet te weten. Opgehangen en nogmaals gebeld. De 2e medewerker durfde dit iets sneller toe te geven dat hij het niet wist. Ik was nu ruim een half uur aan het bellen en niets verder. Uiteindelijk een stadsbus moeten pakken, en een fiets bij het hotel moeten huren. Alles duurde hiermee veel langer dan gepland en hier kwamen ook extra kosten bij kijken. Om maar niet te spreken van de humeur en stressdomper. Het meest absurde vind ik nog dat de NS website duidelijk foute informatie geeft: “Hier wordt u geïdentificeerd aan de hand van de chip in uw OV-chipkaart. U heeft hier alleen uw OV-chipkaart nodig. Bekijk onze informatie pagina over de gebruiksaanwijzing van de zelfservice huurlocatie” en ook de medewerkers niets meer weten. Het lijkt me dat de stationsinformatie compleet hebben niet zo heel moeilijk is. Bovendien geloof ik ook niet dat ik de eerste ben die hierover klaagt.

Als de informatie klopt die de website geeft

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door juliabarbara