Klacht: Geen mogelijkheid tot een regeling

op 31 augustus 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Het is belachelijk dat ik geen betalingsregeling kan treffen. Wegens omstandigheden wist ik van niks en ineens is er beslag gelegd op m’n loon.

Ik heb mijn situatie uitgelegd, en ik had op z’n minst wel een betalingsregeling gehad, maar nee hoor.. Totaal geen begrip voor de situatie. Niet eens 1 kans om zelf mijn financiën te regelen. Hierdoor kom ik dieper in de problemen, ik kom niet eens meer rond.

Erg wanhopig

Dat we tot een betalingsregeling komen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 14 september 2016 om 13:43 geantwoord

Geachte mevrouw Saidi,

Met referte aan uw klacht delen wij u voor de goede orde mede dat wij onderhavige vordering al sedert mei 2009 in behandeling hebben, wij u meerdere malen hebben aangeschreven en wij u hebben verzocht om tot betaling over te gaan.

In december 2011 heeft u telefonisch contact opgenomen en zijn wij met u overeengekomen dat u de vordering met €.20,- per maand zou mogen aflossen. Helaas bleven uw betalingen uit.

Recent gaf u (telefonisch) aan dat u het adres alleen als postadres gebruikt en onze post niet zou hebben ontvangen. Uitgaande van de eerdere betaalafspraak blijkt echter dat u wel degelijk op de hoogte bent van de vordering. Tevens is het uw eigen verantwoordelijkheid om, bij gebruik van een postadres, regelmatig na te gaan of er post voor u is ontvangen. Tijdens dit telefonisch onderhoud is aan u medegedeeld dat wij het beslag handhaven en dat u thans alleen nog een regeling kon treffen \"naast het door ons gelegd beslag\".

Omdat van uw zijde betalingen uitbleven zijn wij overgegaan tot beslag op uw inkomen waarbij wij een beslagvrije voet hebben vastgesteld.

Thans zijn wij van mening dat aan u meer dan genoeg gelegenheden zijn geboden om tot een betaalafspraak te komen en handhaven wij het beslag op uw inkomen.

Wij adviseren u het formulier, welke u heeft mogen ontvangen ten behoeve van de mogelijkheid tot aanpassing van de beslagvrije voet, volledig in te vullen en aan ons te retourneren.

Na ontvangst van het formulier zullen wij de beslagvrije voet opnieuw berekenen.

Alle klachten die gemeld zijn door Noralayn