Klacht: Geen mogelijkheid om een bestelde kaart te cancellen

op 17 mei 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

Ik was vanochtend mijn OV-chipkaart kwijt, niet geblokkeerd, en uit blinde paniek heb ik een tweede, nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aangevraagd ter waarde van €7,50. Nu heb ik echter mijn oude OV-chipkaart weer terug gevonden en zou ik graag de tweede, nieuwe OV-chipkaart willen cancellen. Ook zou ik graag het bedrag willen terug ontvangen. Dit mede omdat ik nu niks kan met de tweede kaart en het bedrag eigenlijk niet kan missen.

Nu heb ik van de ‘klantenservice’ te horen gekregen dat het niet mogelijk is om de nieuwe kaart te cancellen of om het bedrag terug te krijgen, omdat dit de standaard procedure is. Ook werd er verteld dat dit op de website wordt aangegeven. Dit vind ik iets lachwekkend aangezien ik de hele website twee keer heb afgezocht en niks heb kunnen vinden over de ‘geen geld terug’ kwestie. Dit is toch iets dat te belachelijk voor woorden is. De nieuwe kaart is vanochtend besteld en het duurt drie dagen voordat de kaart klaar is. Dus het is toch raar dat er niet een mogelijkheid is om de kaart te cancellen. De kaart is vanochtend besteld dus het lijkt mij zeer sterk dat deze kaart al in de maak is.

Dat het überhaupt nog mogelijk is om in deze maatschappij zo’n klantontvriendelijk regeling te hanteren is iets dat mij erg verbaasd. De klant is toch koning? Nou dat is bij dit bedrijf nog verder te zoeken dan een speld in een hooiberg.

Met deze klacht hoop ik u erop te attenderen dat uw nogmaals naar deze kwestie kijkt en eventueel met een passende oplossing komt. Het gaat niet zo zeer om het bedrag, zou heel erg fijn zijn als het toch terug geboekt wordt, maar meer om de principe kwestie.

Jasmijn Wever.

Ik zal tevreden zijn als het bedrijf de kwestie nader gaat onderzoeken en mij eventueel het bedrag zal vergoeden.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jasmijntje18