Klacht: Geen medewerking, geen inzage van kosten die in rekening zijn gebracht.

op 23 april 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik ben zojuist ‘geholpen’ door een medewerker van Oxxio genaamd ‘Sharmila’. Ik vroeg om hulp omdat ik een brief van Incasso bureau Cannock heb ontvangen vanuit een achterstand bij Oxxio(73euro) en een brief vanuit Oxxio zelf(180euro).

De medewerker zegt eerst dat de maand december bij Cannock ligt en de maanden augustus en februari bij Oxxio(de brief). Daarna vraag ik hoe dit tot stand is gekomen, volgens haar was de brief van Oxxio 63 73 euro met administratie kosten(wat nergens vermeld staat, niet in de brief, niet in een mail).

Dus ik denk, ik maak zelf een berekening, de enigste manier hoe het een bedrag van 180euro kan worden is 333euro(maandbedrag) 240euro incasso kosten. Dit zeg is dus tegen de medewerker, waarop ze vervolgens zegt: Klopt.

Dus ik vraag opnieuw: kunt u mij vertellen voor welke maand die 180euro geldt? Waarop ze nu ineens antwoord: Augustus, December en Februari. vervolgens zeg ik: dus wat bij Cannock ligt is van een andere maand? of het is nep?

Nadat ik dit zei stopte de medewerker het gesprek, wat ik erg onbeleefd vind, en waardoor ik nog steeds geen duidelijk antwoord heb op mijn vraag.

Ik probeerde opnieuw in gesprek te komen met een medewerker via de chat, maar nu kwam ik er niet meer in, pas na halfuur kon ik pas weer iemand bereiken, en je raad het al, het was Sharmila weer.

Ik stelde opnieuw mijn vraag: Ik heb een brief van cannock over een bedrag van……welke maand betreft dit?
Sharmila: December.
2de vraag: Ik heb ook een brief van oxxio over een bedrag van….welke maand betreft dit?
Sharmila: Augustus, December en Februari.
Ik zeg: dus ik betaal de maand december dubbel?
Sharmila: ik begrijp uw vraag niet.

Ik betaal dus uiteindelijk dubbel voor de maand december, en geen enkele medewerker kan verklaren waarom de maand december zowel bij Cannock als Oxxio ligt.

Ik probeerde het op elke manier duidelijk te maken wat ik precies vroeg, maar naar een tijd duurde het te lang, en hield ik volgens haar de wachtrij op voor andere mensen die hulp van die chat nodig hebben.

Als ik mijn nota's van zowel stroomgas en InternetTv normaal kan inzien, zowel op PC als op Mobiel, met een normale sommatie van de inrekening gebrachte kosten, en een minder onbeschofte, ongeduldige en onduidelijke houding van de medewerkers.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste heer van Rooij,Bedankt voor je bericht en excuses voor het ongemak!Zojuist heb ik je twee keer proberen te bellen. Helaas kreeg ik je niet te pakken. Ik (of een collega) zal na het weekend nogmaals bellen om dit samen met je te bespreken. Ik kan namelijk precies vertellen wat er is gebeurd en welk bedrag er nu openstaat. Alleen wil ik dit telefonisch toelichten. Dat is een stuk makkelijker dan hier, als reactie. Ook i.v.m. privacy gevoelige informatie.Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Jeroen Meijer Senior Medewerker Oxxio Telecom

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 mei 2020 om 11:17 geantwoord

Beste heer,

We zagen dat deze klacht nog openstond. Ik wilde nog even controleren of alles goed gegaan is. We hopen dat u inmiddels bent geholpen, mocht dit niet zo zijn dan horen we dit graag. We zitten voor uw klaar.

Ik wens u nog een fijne dag.

Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Patchouli