Klacht: Geen lesstof beschikbaar? Extra kosten voor verlenging!

op 18 mei 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Tot drie keer toe heb ik de serviceperiode van mijn opleiding moeten verlengen en hiervoor extra kosten a €249,- moeten betalen. Naast het feit dat ik hiervoor heb moeten betalen, heb ik ook studievertraging opgelopen.

Ik heb juist voor deze opleiding gekozen, omdat ik deze snel af kon ronden. Doordat vakken niet beschikbaar zijn (er is helemaal geen lesmateriaal), kan je niet verder werken en worden er extra kosten in rekening gebracht. Ik wil anderen hier ook voor waarschuwen. Het is belachelijk dat er opleidingen worden verkocht die nog niet eens compleet zijn.

Terugbetaling van gemaakte kosten voor verlenging.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

4 maanden geleden - Beste Jeroen, Bedankt voor je bericht! Jammer om te vernemen dat je de opleiding op deze manier ervaart. Uit je bericht begrijp ik dat er geen lesmateriaal beschikbaar was, waardoor je vertraging opliep in het afronden van de opleiding. Hierdoor heb je de opleiding een aantal keer tegen betaling moeten verlengen. Ik ben een en ander voor je nagegaan en zie dat de opleiding inderdaad driemaal is verlengd. Hierbij is de opleiding in mei 2017 eenmaal kosteloos verlengd vanwege het feit dat het lesmateriaal en het examen van Personeel Organisatie enige tijd niet beschikbaar was. Voor de andere twee verlengingen zijn wel kosten gerekend. Je verzoek om de kosten van twee verlengingen te restitueren stuur ik door naar de studieleiding. Zodra er een reactie is, zal ik je informeren. Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 23 mei 2018 om 10:25 geantwoord

Beste Jeroen,

Zoals aangegeven stuur ik je hierbij een reactie op je verzoek om de kosten van de verlengingen te restitueren.

Allereerst vinden wij het jammer dat je niet eerder contact hebt opgenomen over het feit dat je het niet eens bent met de verlengingskosten. Wellicht hadden wij al eerder iets voor je kunnen betekenen en had deze klacht niet nodig geweest.

Desondanks willen we je alsnog graag tegemoet komen. Het klopt dat er tijdens de periode dat je de opleiding volgde een aantal modulen langer op zich hebben laten wachten. Dit heeft gevolgen gehad voor de serviceduur, waardoor de verlengingen nodig waren.

Van de drie verlengingen heb je er één kosteloos ontvangen. De overige twee heb je zelf voldaan. Graag willen we je nog een verlengingstermijn kosteloos aanbieden en de bijbehorende kosten van € 249,00 restitueren. Ik ontvang graag je IBAN-nummer, zodat ik de restitutie in orde kan maken. Het IBAN-nummer kun je e-mailen naar webcare@loi.nl. Zodra de restitutieopdracht is uitgezet staat het bedrag binnen drie weken op je rekening.

Ik zie graag je bericht tegemoet!

Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen Boeve