Klacht: geen goede communicatie

op 25 september 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik volg HAVO bij de LOI. Hiervoor staat gemiddeld 2 jaar en 3 maanden.

Ik was van plan om 2018 examen te gaan doen. Plotseling krijg ik meldingen van nieuw lesmateriaal. Hierbij word gezegd dat het oude lesmateriaal niet meer aansluit op het examen.
De vakken Nederlands en Engels worden onder andere vervangen met nieuw lesmateriaal. Dit zijn de vakken waarbij je het langst bezig bent.
Ze willen nu dat ik het nieuwe lesmateriaal aanvraag. Hierbij verdwijnt al mijn huiswerk resultaten en ik ben ook nog eens verplicht om al het huiswerk te maken. Nederlands is vanaf nu beschikbaar. Engels lesmateriaal vanaf eind van het jaar en zo zijn er nog veel meer vakken die overnieuw moeten.
Ik moet mij voor december inschrijven voor het examen. Dit gaat niet als ik alles overnieuw moet doen.

Ik heb nu meerdere keren contact opgenomen met LOI. Als ik bel heeft de persoon aan de telefoon geen flauw idee waar ik het over heb. Als ik een email stuur word ik eerst 3 keer naar iemand anders verwezen. Uiteindelijk krijg ik standaard antwoorden waar ik alsnog niets aan heb.

Ik krijg antwoorden zoals: Niet bij alle opleidingen is het huiswerk verplicht. kijk op LOI campus voor meer info.
Dit soort dingen had ik al uitgezocht.

Mijn vraag is hoe het kan dat er gemiddeld 2 jaar en 3 maanden over gedaan word en dat ik dan nog binnen die tijd opeens overnieuw moet beginnen. Ik vraag mij af hoe LOI dit voor zich ziet.

Inmiddels ben ik ruim 2,5 maand verder. Sindsdien sta ik stil met me school. Ik krijg geen antwoorden op mijn vragen. Ze reageren nooit binnen 5 dagen, maar altijd na ongeveer 1,5 week of 2 weken.

Als ik het geld terug krijg. Ik vind het een slechte thuisstudie school. Het liefst ga ik nu kijken of een andere thuisstudie school betere mogelijkheden kan bieden.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

3 weken geleden - Beste Denise, Jammer om te vernemen dat je er zo over denkt. Het lesmateriaal van de voortgezet onderwijs-opleidingen worden ieder jaar vernieuwd, zodat het lesmateriaal aansluit bij de staatsexamens die het jaar daar op volgen. Deze vernieuwingen vinden altijd rond september plaats. Afhankelijk van wanneer jij je staatsexamens gaat afleggen, kun je met het huidige lesmateriaal aan de slag of dien je nieuw lesmateriaal aan te vragen. Mocht je dus in 2018 je staatsexamen voor een bepaald vak willen afleggen, dien je voor dat vak het nieuwe lesmateriaal aan te vragen. Mocht je reeds onderdelen bij de staatsexamens van afgelopen zomer hebben afgerond, heb je geen nieuw lesmateriaal nodig. Met betrekking tot het huiswerk kan ik aangeven dat geen enkel huiswerk verplicht is om te maken voor jouw opleiding. De staatsexamens zijn de kwalificerende onderdelen die je dient te behalen. Wij raden echter wel zeer sterk aan om het huiswerk bij je opleiding te maken, om de kennis goed te oefenen. Het is uiteraard nooit zo dat je je huiswerk voor niks hebt gemaakt, iedere oefening en opdracht is mooi meegenomen en toets je je kennis des te meer mee. Met betrekking tot de communicatie kan ik zien dat mijn collega's van de Klantenservice bovenstaande antwoorden reeds naar jou toe hebben gemaild. Het antwoord in de berichtgevingen wijkt niet af van elkaar of van wat ik hierboven benoemd heb. Ik hoop dat dit wellicht wat opheldering aan je biedt, mocht je nog vragen hebben, verneem ik dat uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 06 oktober 2017 om 14:37 geantwoord

Goedemiddag Denise,

Tot op heden hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen van jou. Hieruit concluderen wij dat alles voor jou op dit moment helder is en je vragen zijn beantwoord. Daarom zullen wij deze klacht sluiten, mocht je toch nog vragen hebben, kun je deze uiteraard altijd stellen.

Onze Klantenservice is telefonisch bereikbaar op 071- 545 1234 en is van maandag tot en met donderdag geopend van 09.00 tot 20.00 uur, op vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Ook kun je ons een e-mail sturen naar klantenservice@loi.nl óf ons benaderen op onze Facebookpagina.

Lianne
LOI Webcare