Klacht: geen geld terug of omruil

op 14 oktober 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Gisteravond een Siemens stofzuiger gekocht voor een actieprijs van iets onder de €100. Thuis direct geprobeerd voor ongeveer 30 seconden. Maar op onze gietvloer bleek hij stroef en moeilijk wendbaar. Weer alles in originele verpakking gedaan en nog de volgende middag teruggebracht in de veronderstelling dat terugname of ruilen van een nagenoeg ongebruikt apparaat binnen minder dan 24 uur geen probleem zou zijn.

De filiaalhouder weigerde echter en was na enige woordenwisseling bereid te bellen met iemand maar voorspelde al van te voren al dat dit niets zou opleveren. Met die boodschap kwam hij dan ook terug en liet mij in de winkel staan en ging een andere klant helpen.

Mijn voorstel om het apparaat te controleren op gebruikssporen wees hij bot van de hand. Ik moet het maar uitzoeken. Ik heb de stofzuiger op de toonbank achtergelaten en ben naar buiten gelopen, waarbij hij me nariep dat zijn dat hij dat ding wel zou ‘weggooien’.

Als ik mijn geld terug krijg.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Blokker over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 17 oktober 2016 om 17:33 geantwoord

Beste heer,

Spijtig dat u niet tevreden bent over de Siemens stofzuiger. Blokker geeft geen tevredenheidsgarantie. Wij verkopen geen tweedehands artikelen en nemen daardoor geen gebruikte artikelen retour. De door u gebruikte stofzuiger kunnen wij niet meer verkopen. Het mogen ruilen van een artikel is bij ons alleen mogelijk wanneer het artikel ongebruikt en in een onbeschadigde verpakking wordt aangeboden, daar voldoet uw stofzuiger niet meer aan.
De winkel heeft zich aan het beleid van Blokker gehouden. Ik kan u hierin ook niet verder helpen.

Saskia
Blokker webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Schokproef