Klacht: geen geld terug

op 15 mei 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Ik kocht laatst een stoomstrijkijzer van de Philips. Bij gebruik vond ik de kabel van de stroomtoevoer te kort. Kan hier niks mee. Toen ik het terug wilde brengen kreeg ik geen geld terug omdat het apparaat gebruikt was. Er had alleen water ingezeten , meer niet. kreeg geen geld terug. Er werd me verteld dat de blokker geen gebruiksgarantie geeft. Dit is bulsshit natuurlijk. Hoe kan ik nu weten of ik tevreden ben over iets wanneer ik het niet kan uitproberen. Ik kreeg naar lang gezeur een tegoedbon. Maar hier kan ik niks mee. Ik wil bij een andere zaak een ander strijkijzer kopen dat wél een langere kabel heeft. Want integendeel van wat de verkoopster beweerde bestaan deze wel degelijk

Ik wil gewoon mij geld terug. Bij consumentenprogramma's op tv blijkt dat het eigenlijk niet mag wat de blokker doet. Jullie zijn verplicht geld terug te geven

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 19 mei 2016 om 10:56 geantwoord

Beste mevrouw

Hartelijk dank voor uw bericht.

Spijtig om te vernemen dat u ontevreden bent over het stoomstrijkijzer.
Blokker biedt echter geen tevredenheidsgarantie. Dit betekent dat wij gebruikte, geopende of beschadigde artikelen niet terugnemen. U geeft aan dat er water in het apparaat heeft gezeten. Dan mag de winkel het niet retour nemen. Het is hierdoor voor ons onverkoopbaar geworden.
Indien een artikel defect blijkt na aankoop, dan kunt u terugvallen op de geboden garantie. Hier is in uw geval geen sprake van. Het niet lang genoeg vinden van de stroomkabel is geen defect.

De winkel heeft u tegemoet willen komen door u toch een tegoedbon aan te bieden.Wij zijn u in dit geval niet verplicht uw aankoopbedrag te retourneren. De winkel had uw stoomstrijkijzer niet aan te hoeven nemen. Zij hebben dit gedaan om u tegemoet te komen. Wel is het mogelijk om uw tegoedbon om te ruilen voor een Blokker cadeaukaart. Deze blijven onbeperkt geldig.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Saskia
Blokker webcare

Alle klachten die gemeld zijn door nvanhooren