Klacht: Geen gehoor wettelijke bedenktermijn

op 15 september 2016 over Wish Fashion Boutique in de categorie Kledingwinkels

Bestelling gedaan bij de webshop. Ondanks de belofte ‘voor 16:00 uur besteld, de volgende dag in huis’, zaten er twee werkdagen tussen. Bikini bleek niet aan de opgegeven maten te voldoen dus direct dezelfde dag terug gezonden (verpakking broekje ongeopend). Kosten retour zenden voor eigen rekening, het is niet anders.

Ontvangstbevestiging van bedrijf per mail, ik krijg een saldo voor een volgende aankoop. Dit betreft overigens het bedrag van de bikini, exclusief de verzendkosten van de verkoper. Echter zit ik momenteel door omstandigheden financieel moeilijk wat ik aan de ondernemer heb uitgelegd middels een reply op die mail. Men geeft aan bij het standpunt te blijven.

Aanvullende mail gezonden met het verzoek in plaats van een tegoedsaldo het bedrag aan mij terug over te maken. Tevens beroep gedaan op de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen bij koop op afstand. Dit conform advies van de consumentenbond.

Hier wordt niet meer op gereageerd.

Wanneer ik de betaling van het product, inclusief de verzendkosten voor de eerste verzending, terug ontvang. € 43,93

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wish Fashion Boutique in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wish Fashion Boutique een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wish Fashion Boutique

Heeft op 19 juli 2017 om 20:57 geantwoord

in de voorwaarden staat vermeld dat bikin's om hygiënische reden niet geretourneerd mogen worden. U had dus vooraf kunnen weten dat het niet retour kon. Om u alsnog tegemoet te komen hebben we alsnog een tegoed aangeboden, gezien u het toch had teruggestuurd.
We zien niet in waarom wij hierin niet correct gehandeld hebben.

Reactie van de melder van de klacht b.klarenbeek

2 maanden geleden - In verband met de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.... maar goed, deze klacht is al zo'n half jaar geleden geplaatst dus de reactie is inmiddels ook niet meer relevant!

Alle klachten die gemeld zijn door b.klarenbeek