Klacht: Geen gas en geen stroom

op 15 juni 2017 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Wij hebben op 13-1 een stroom en gas aansluiting aangevraagd. Maar er is nog steeds niets :\’-( Pas op 3 maart na veel aandringen bij Steden kregen wij een offerte, die wij dezelfde dag nog betaald hebben. Dit was volgens Stedin snel nodig om in week 20 de aansluitingen te realiseren. Bij het inplannen was week 20 niet te kiezen en dus hebben we een andere datum in moeten voeren, met de belofte van Stedin dat het goed zou komen. Pas op 2 mei heeft Stedin vergunning aangevraagd, welke op 3 mei door de gemeente is verleend.
2 weken later is de opdracht pas naar uitvoerende aannemer Voskuilen doorgezet. Op 30-5 is Voskuilen pas een schouw komen doen en inmiddels was de beloofde week 20 al fors overschreden. Bij de klachten procedure worden we doorverwezen naar dezelfde personen die niets met onze telefoontjes doen. Wij zijn inmiddels radeloos.
Het is nu 15 juni en wij hebben inmiddels de sleutel van ons huis en willen er in gaan wonen. Stedin wil niets voor ons doen, ook niet bij de klachten procedure. Ook als opdrachtgever zijn ze niet in staat de uitvoerende juist aan te sturen. Ze hadden beloofd dat Voskuilen ons voorrang zou geven en de nuts aan te leggen voor 15 juni.

Wij willen het liefst gisteren nog onze nutsvoorzieningen. En anders graag vandaag een aggregaat van Stedin of een vergoeding van het huren daarvan.
Ook willen wij een compensatie voor de gemaakte kosten. De installateur die terug moet komen. Het niet kunnen leggen van 100m2 tegelvloer, het niet kunnen maken van de badkamer, het niet kunnen leggen van 100m2 pvc vloer door de mensen die wij hiervoor hebben ingehuurd. Maar ook natuurlijk de kosten van de hypotheek omdat we deze nu langer dubbel moeten betalen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 20 juni 2017 om 09:54 geantwoord

Geachte heer Van Alphen,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat u een aansluiting heeft aangevraagd. Deze is nog niet gerealiseerd en u wacht nog op een uitvoerdatum.

Allereerst onze excuses voor ons verlate antwoord. Helaas was het niet mogelijk om uw vraag eerder te beantwoorden.

Wij begrijpen dat u de aansluiting zo snel mogelijk gerealiseerd wilt hebben en hebben daarom navraag gedaan.

Op 23 maart 2017 heeft u opdracht gegeven. In de offerte is een verwachte doorlooptijd van 14 werkweken opgenomen. U dient ten alle tijden rekening te houden met deze doorlooptijd. Deze is momenteel nog niet verlopen, en deze termijn zal dan ook afgewacht moeten worden. Uit uw bericht begrijpen wij dat er andere verwachtingen geschept zijn door medewerkers van Stedin, welke onder de genoemde doorlooptijd liggen. Wij begrijpen dat u graag had gezien dat deze gerealiseerd waren, en vinden het vervelend dat er mogelijk een onrealistische verwachting is gecreëerd.

Tevens geeft u aan dat u Stedin aansprakelijk wilt stellen voor door u gemaakte kosten. Omdat de aangegeven doorlooptijd nog niet is verstreken kunnen wij deze aanvraag niet in behandeling nemen. Indien u na de aanleg van de aansluitingen alsnog kosten op Stedin wilt verhalen, willen wij u verwijzen naar onze website: https://www.stedin.net/klantenservice/ik-heb-een-klacht/wegwijzer. Hier kunt u eventueel uw klacht of schademelding achterlaten.

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Nicole
Stedin

Alle klachten die gemeld zijn door GerbenvanAlphen