Klacht: Geen garantie ontvangen op gouden armband

op 10 oktober 2016 over Lucardi in de categorie Juweliers

16 juni j.l. heb ik een afstudeercadeau van mijn ouders gekregen. Een mooi blijvend sieraad, namelijk een prachtige gouden slavenarmband.

Nog geen 2 maanden later zit deze armband onder de deuken en is de ronde vorm er helaas ook vanaf, geen gezicht meer en naar mijn mening duidelijk een fout in de productie of de band is niet geschikt voor het dagelijks gebruik. Met de band ben ik samen met mijn moeder naar een Lucardi winkel gegaan. De dames van Lucardi constateerden ook dat deze band er niet meer uitzag, maar hadden direct de conclusie getrokken dat ik er iets “raars” mee zou hebben gedaan. Misschien had ik wel tijdens mijn werk met mijn arm op mijn bureau geleund tijdens het typen, een dagelijkse handeling waar de band tegen bestand zou moeten zijn zou ik zeggen?

Vervolgens heb ik het probleem voorgelegd aan een medewerker van de klantenservice van het hoofdkantoor. Zij gaf aan: “we hebben je een oplossing geboden en jij kiest er zelf voor om daar niet mee akkoord te gaan, dus houdt het daarmee op”. De voor mij nog onbekende oplossing bleek: “Wij kunnen de band repareren voor € 500 euro en zijn bereid € 100,- te vergoeden”. Dat betekent € 400,- voor mijn rekening, precies wat de nieuwprijs was van de band. Dit is de oplossing die mij is aangeboden en hier kon ik het mee doen. U zult begrijpen dat deze oplossing voor mij onacceptabel is.

Op de website van Lucardi staat vermeld: “niet goed, geld terug”, of bedoelen ze “niet goed, geld weg”.

Vervanging van het product, reparatie van het product op kosten van Lucardi of het geld terug.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lucardi

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lucardi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Anneloes Nieuwenhuijse