Klacht: Geen factuur

op 12 oktober 2016 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Per 10 oktober 2016 zijn we overgestapt naar NLE zakelijk. De eerste afschrijving hebben we al gehad, maar er was geen nota terug te vinden. Niet op de site, niet per mail en ook niet per post. Ik heb via de site gevraagd om mij de bijbehorende nota te doen toekomen. Hierop kreeg ik als antwoord dat ik geen nota nodig heb en dat ik aan de afschrijving voldoende heb. Als ik wel een nota wil ontvangen, dan moet ik mijn betaalwijze aanpassen naar acceptgiro en hierbij ook €2,42 per maand bijbetalen. Ik heb gebeld met de klantenservice van NLE zakelijk en zij geven mij aan dat dit inderdaad klopt, maar ook dat de nota die is afgeschreven bij mij niet is aangemaakt en ze mij deze niet kunnen laten toekomen. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat bedrijven verplicht zijn om mij een factuur aan te leveren. Ik heb nu maar gekozen voor de acceptgiro, maar ik had liever een automatische incasso in combinatie met een factuur. Daarnaast vraag ik me af of NLE dan zomaar kan afschrijven zonder zelf een nota te moeten boeken? Zij zullen toch ook een boekhouding moeten bijhouden qua betalingen..? Ik vind het vreemd dat dit de gang van zaken is

Ik zou tevreden zijn als de betaalwijze terug kan naar automatische incasso en er alsnog een nota wordt aangemaakt die voor mij inzichtelijk is en welke ik kan verwerken in mijn boekhouding

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 17 oktober 2016 om 14:59 geantwoord

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u gebeld, helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. U heeft om deze reden onze reactie per e-mail ontvangen.

Zoals schriftelijk bevestigd is het niet mogelijk om een maandelijkse nota toe te sturen wanneer u per automatische incasso de termijnbedragen voldoet.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door pelzerhout