Klacht: Geen digitale zenders nieuwe tv 2017

op 13 augustus 2017 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 12 juni jl kocht ik een nieuwe tv. Merk Samsung model 2017. Tijdens het installeren van de tv was het niet mogelijk digitale zenders te ontvangen. Gebeld met de klantenservice van Caiway deze adviseerde mij om als land België aan te geven. Het probleem was bekend en zou aan Samsung liggen zei de medewerker. Het lukte nu wel om digitale zenders in HD te ontvangen, echter deze zaten vanaf het kanaal 501. Beetje lastig. Maar goed ik kon tv kijken. Maar na een week kreeg ik een Samsung service melding in beeld. Omdat mijn tv als land België heeft ingesteld kon deze melding, die ieder uur in beeld verschijnt, niet worden verwijderd. Gebeld met klantenservice van Samsung. Tv moet op Nederland worden ingesteld. Monteur van Expert komt de tv opnieuw instellen. Ook andere merken nieuwe tv’s in deze regio hebben hetzelfde probleem. Caiway moet de zenderkanaalinstelling updaten. Het is nu ook niet meer mogelijk de zenders via België in te stellen. Ik krijg een Humax decoder en een tweede afstandsbediening. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van een splinternieuwe tv! Ben er echt op achteruit gegaan. Voordat de tv als hij voor het eerst wordt aangezet een zender heeft gevonden zijn we zeker een paar minuten verder. Ook het schakelen gaat traag en om dan maar te zwijgen over het geklooi met 2 afstandsbedieningen….

Gewenste Oplossing:

Helemaal tevreden ben ik als ik de zenders op een normale manier zonder decoder kan ontvangen net zoals voorheen. Caiway beweert nl dat digitale tv gewoon ongecodeerd ontvangen kan worden. Dit klopt dus niet. Op de korte termijn zou een CI module met smartcard misschien een oplossing zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

Bericht van Caiway

1 dag geleden - Geachte H. Tilburg, Allereerst erg vervelend dat het op uw nieuwe tv nog niet goed werkt. Wij hebben u vandaag helaas niet telefonisch kunnen bereiken, daarom zal ik u toelichten wat er aan de hand is en wat de oplossing zou moeten zijn. Het probleem dat u ondervindt is een bekende storing die alleen speelt op verschillende Samsung en LG modellen van 2017. Op oudere modellen speelt het probleem niet. Dit heeft te maken met de instelling waarmee de 2017 modellen de zenders opzoeken. Samsung en Caiway zijn druk bezig om een permanente oplossing te vinden. Hiervoor zullen alle TV’s van 2017 een update van de fabrikant moeten krijgen. Er zijn ook tijdelijke oplossingen beschikbaar, maar hiervoor zult u contact moeten opnemen met de TV ondersteuning van Samsung op 0900-7267864. Monteurs van de Expert hebben hier helaas geen oplossing voor. Verder is het mogelijk om er voor te zorgen dat de Humax sneller opstart door de energie besparing uit te schakelen. U gaat naar Menu>Instellingen>Systeem>Energie besparing of Eco modus> uitschakelen. Overigens zal uw verzoek om een cam module en een smartcard niet het probleem oplossen. U heeft het basis zenderpakket en die worden ongecodeerd aangeleverd. Ik wil u toch adviseren om eerst contact op te nemen met Samsung op 0900-7267864, wellicht dat er een alternatieve oplossing beschikbaar is. Ik hoop u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Leroy Caiway Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

23 uur geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door H. Tilburg