Klacht: Geen Caiway multiscreen bij Coax abonnement

op 11 augustus 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

In het dorp waar wij woonachtig zijn is glasvezel aangelegd, maar helaas stopt dit aan het einde van onze straat. Wij wonen (net) in het buitengebied. Hierdoor kunnen wij geen glasvezelabonnement afsluiten, maar zijn we gedwongen een coax abonnement af te sluiten. De beslissing om geen glasvezel te hebben is duidelijk niet de onze. Helaas ben je op het gebied van coax slecht af, omdat de eigenaar van de coax aansluiting bij jouw woning de enige leverancier is van dit product. Voor ons houdt dit in dat wij alleen gebruik kunnen maken van de diensten van Caiway, helaas ietwat ongunstig als je de abonnementen vergelijkt met die van de concurrenten van Caiway. Wij hebben meerdere tv’s in onze woning en niet naar iedere tv loopt een coaxkabel. Dit is ook niet mogelijk. Een oplossing zou dan Caiway multiscreen zijn, je kunt dan via je smartphone, tablet en ook met Chromecast op je tv gebruik maken van het aanbod van Caiway. Zo staat het ook beschreven op de site van Caiway. Wat niet beschreven wordt is het feit dat je alleen gebruik kunt maken van Caiway multiscreen als je een glasvezelabonnement hebt. Internetsnelheid heeft hier niets mee van doen, het is gewoon niet vrijgegeven voor de abonnee’s die een coaxabonnement hebben. Aangezien Caiway er voor gekozen heeft om ons niet te ontsluiten op glasvezel, we daardoor een duurder abonnement hebben zonder mogelijkheden tot interactieve tv etc., vinden we dat het op zijn minst mogelijk moet zijn dat je multiscreen kunt gebruiken.

Wanneer Caiway multiscreen vrijgeeft ondanks ons "verplichte" coax abonnement. Verdere vrijgave van diensten die glasvezelabonnee's kunnen gebruiken. Nog meer tevreden zouden wij zijn als we gebruik zouden kunnen maken van glasvezel i.p.v. coax.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 12 augustus 2016 om 12:42 geantwoord

Heeft op 25 augustus 2016 om 22:24 geantwoord

Naar aanleiding van de klacht heb ik het onderstaande bericht ontvangen. Ik begrijp werkelijk niet hoe dit als een oplossing gezien kan worden.

Ik begrijp uit uw klacht dat u op uw adres geen glasvezeldiensten af kan nemen, omdat de aansluiting naar uw woning niet is gerealiseerd. Helaas is dit niet onze keuze, omdat wij niet de beheerder van het kabelnetwerk zijn. Wij bepalen dus niet waar glasvezel aangelegd wordt en wie er op dit netwerk levert.

Het is vooralsnog niet mogelijk om Multiscreen te gebruiken in combinatie met uw coax abonnement. Wel kan ik u adviseren om, indien u graag gebruik wilt maken van glasvezel, een aanvraag te doen op www.mijnaansluiting.nl. Er zal dan een monteur van de netwerkbeheerder in uw regio bij u langskomen om de mogelijkheden te bespreken.

Vertrouwende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Alex
Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Van Doorn, Naar aanleiding van uw reactie geeft mijn collega de mogelijkheid om via www.mijnaansluiting.nl een aanvraag te doen om alsnog glasvezel te kunnen gebruiken. Ik begrijp dat u dit niet als een oplossing ziet maar dit is wellicht een mogelijkheid om alsnog een glas abonnement af te nemen. Een andere mogelijkheid wat u aangeeft is om Multiscreen te gebruiken via de Coax netwerk. Maar helaas is het niet mogelijk om Multiscreen bij een coax abonnement te implementeren. Vertrouwende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Rias Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door horatio65