Klacht: Geen beeld, geen hulp na overname contract

op 01 december 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

September hebben we het abonnement van mijn overleden ouders overgenomen, het betrof een abonnement en een extra smartcard voor een tweede tv die andere mensen gebruiken. Dat is destijds – naar nu blijkt – niet goed geadministreerd. Na een maand hield het beeld er mee op. Omdat bellen iedere keer een euro moet kosten stuurde ik de eerste 1,5 maand mails. In die mails werd duidelijk dat het abonnement was afgesloten maar dat er wel werd geïncasseerd. Er was niemand die dat opmerkelijk genoeg vond om verder uit te zoeken. Uiteindelijk heb ik gebeld. Dat moest 3 keer omdat geen van de medewerkers een volledig antwoord kon geven op het probleem en ik tot wanhopens toe maar weer belde om een andere medewerker te krijgen. Het beeld was zoiets als: de registratie staat op onze naam en op die van onze overleden ouders, daardoor was het abonnement afgesloten maar incasseerde men toch en was er ook wel een actieve kaart. Maar de extra smartcard was nooit verlengd want, zo stelde men, dat kon niet automatisch, daar moest een extra formulier voor ingevuld en dat had ik niet gedaan. Voor de goede orde, ik betaal wel voor die extra kaart. Ik moest maar een nieuw formulier opsturen.

Er brak iets in mij toen ik deze simpele administratieve onduidelijkheden helder kreeg meer dan 2 maanden nadat ik de problemen signaleerde.

Dat er niets bij de medewerkers was om mij ook maar in het minst te helpen bij het oplossen van die administratieve fouten, ook al had ik er al uren tijd in gestoken in de afgelopen maanden vind ik onacceptabel. Dat je dan nog blijft zeggen: ‘zo werkt het hier nu eenmaal’.

Ik wil met terugwerkende kracht de verlenging van het abonnement annuleren en mijn geld terug.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

5 dagen geleden - Geachte heer Stöpler, U geeft aan dat u al maanden problemen heeft met uw extra kaart om deze werkend te krijgen maar dat er veel onduidelijkheid was over de situatie. Om deze reden willen wij uiteraard ook duidelijkheid voor u geven. De kaarten die u heeft overgenomen (12857193715055 en 12857184775462) zijn succesvol op uw naam geregistreerd op 01-09-2016. Echter hebben wij een contract nodig voor de extra kaart om deze in werking te laten blijven. Deze wordt automatisch naar uw adres gezonden en dient u in te vullen en terug te zenden. Omdat dit laatste niet gebeurd is is de kaart afgesloten en heeft u voor de maand november hier ook niet voor betaald. U heeft voor de maand november enkel het bedrag betaald voor het hoofdpakket van € 21,95 per maand. Wij hebben nu de extra kaart voor u actief gezet in ons systeem en u zult hier binnen een uur gewoon beeld op moeten krijgen. Ook zullen wij geen kosten voor de extra kaart rekenen voor de maand december vanwegen het ongemak. Het abonnement opzeggen is in dit geval niet mogelijk omdat het een contract van 12 maanden is. Wij willen wel onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Adrian Webcare CanalDigitaal

Reactie van de melder van de klacht l.stopler

5 dagen geleden - Beste Adrian, Wat noem jij succesvol aanmelden? Kijk in je eigen systeem. Zie melding storing #1209779, 1217453, 1219954, 1229094. Daar blijkt uit dat ik niet goed was aangesloten en dat jullie antwoorden daar geen enkele verbetering in brachten. Hoezo succesvol aanmelden? Dit is een verlenging van het frustrerende contact dat ik al maanden met jullie heb. Ik wil niet deze eindeloze discussie herhalen online. En voor je excuses hoe welgemeend ook koop ik niets voor. Wel voor de honderden euro's aan abonnement en overzetkosten die ik heb betaald. Die wil ik daarom terug. En ga me niet vertellen dat het niet mogelijk is. Want het is voor jullie ook mogelijk om het contract niet na te komen en gewoon abonnementskosten te innen. Terugbetalen is het enige faire bod. En ga me niet meer mailen, bel nou eens en kom met een oplossing waar ik blij van wordt, niet iets waar ik weer op in moet gaan. Groet, Lucien

Reactie van de melder van de klacht l.stopler

5 dagen geleden - Adrian, ik heb de daad maar bij het woord gevoegd voor zover mogelijk. Ik heb de kosten voor het gebruik van canaldigital voor november en december teruggeboekt en ik stap over op een andere dienst. Je begrijpt goed waarom, dat hebben we uitgebreid gewisseld. Ik stel voor dat we dit contract met terugwerkende kracht annuleren en dat je zorgt dat canaldigital mij de kosten terugbetaalt. Dat bespaart verdere frustratie en onenigheid. Mijn telefoonnummer voor verder overleg vindt je in mijn profiel. Hartelijke groet, Lucien

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 01 december 2016 om 15:15 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht l.stopler

5 dagen geleden - U beantwoord niet aan mijn vraag, de klacht is niet opgelost. Ik ben zeer ontevreden en u hebt mij helemaal niet geholpen. U heeft niet de mails gelezen die ik heb gestuurd en waarvan ik u de nummers heb gegeven. Als u deze wel zou lezen zou u begrijpen waarom u in dit geval zo ernstig heeft gefaald dat u beter maar uw verlies kunt nemen in plaats van uw ondeugdelijk product aan mij te verkopen. Zou u mij willen bellen om tot een oplossing te komen, we hebben nog altijd geen vooruitgang: u ontkent mijn klachten en houdt vast aan een systeem waar ik al afscheid van heb genomen. Ik snap niet waarom de klacht op opgelost staat. Groet, Lucien

Reactie van de melder van de klacht l.stopler

5 dagen geleden - Niet alles is volgens protocol verlopen want u geeft verschillende antwoorden op mijn mails. Er waren registratiefouten en er was lange tijd geen beeld op beide smartcards. Ik ben blij met uw coulance om een smartcard te activeren maar daar heb ik niet meer om gevraagd. Ik zie veel liever uw coulance om in plaats van te concentreren op uw eigen protocol, de problemen vanuit mijn perspectief te bekijken. Ik begrijp nog altijd niet waarom de klacht op opgelost staat. Waar ik mee te maken heb is dat ik na al het gehakketak besloten heb om de dienst op te zeggen en u beweert doodleuk dat alles volgens protocol is verlopen en u bij uitzondering iets voor mij doet. Deze oplossing wijs ik daarom af. Ik verzoek u vriendelijk om mij te bellen met een oplossing waar we verder mee komen. Groet, Lucien

Heeft op 02 december 2016 om 07:41 geantwoord

Ik kan niet accepteren dat u maandenlang mij geen service verleent en dan - als ik wanhopig buiten het bedrijf om hulp vraag - opeens doet alsof alles goed is verlopen. Het is niet goed verlopen. Ik heb mijn vertrouwen in jullie dienstverlening verloren en dat is de reden dat het contract wens te beëindigen op grond van algemene voorwaarde 5.10.

Alle klachten die gemeld zijn door l.stopler