Klacht: Geen auto, wel betalen

op 13 juli 2017 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

30 juni heb ik via expedia.nl een auto gehuurd voor vrienden die op vakantie gaan naar Malgrat de Mar. Dit heb ik gedaan met een creditcard. Bij de reisbevestiging stond netjes vermeld dat ze een rijbewijs en creditcard mee moesten nemen, dus ik heb ze mijn creditcard meegegeven.

10 juli zijn de desbetreffende vrienden vanaf Malgrat de Mar afgereisd naar Lloret de Mar om de auto af te halen, met rijbewijs en de creditcard. Hier kregen zij te horen dat ze de pincode van de creditcard nodig hadden om de borg te betalen. Dit was een probleem, want deze code hebben we niet (wellicht ooit gekregen, maar nooit eerder nodig hebben gehad, ook niet bij eerdere autoverhuur in het buitenland overigens). Het was ook niet mogelijk om de borg op enige andere wijze te betalen, dus de vrienden zijn zonder auto weer vertrokken.

Ik heb vervolgens contact gezocht met de Nederlandse vestiging van Europcar en die bevestigden, op onvriendelijk wijze, dat het inderdaad zo is dat er geen enkele andere mogelijkheid is en dat ze verder niets voor ons konden betekenen. Daarna heb ik contact gezocht met de helpdesk van expedia, waarop mij, wederom bijzonder onvriendelijk, werd verteld dat we toch wel hadden kunnen weten dat die pincode nodig was en dat er niets aan te doen was. En dat we ook niet meer konden annuleren, aangezien de termijn al was gestart.

De situatie is dus dat we betaald hebben voor een auto (met creditcard zonder pincode), de auto niet kunnen afhalen (ondanks dat we gewoon de borg willen betalen), ondertussen ruim 100 euro vervoerskosten tussen Malgrat en Lloret hebben gemaakt en de huur ook niet kunnen annuleren.

Als laatste heb ik een verzoek om hulp per mail gestuurd aan expedia, maar daarop heb ik, 3 dagen na dato, geen reactie ontvangen.

Als we op een klantvriendelijke wijze worden geholpen en het betaalde bedrag gerestitueerd krijgen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jpjansen1981