Klacht: geen aut. incasso

op 24 mei 2016 over KNAB BANK in de categorie Banken

1/5/2016 mijn bedrijfje gestart. ZZP´er. Na onderzoek gekozen voor Knab, zou beste bank zijn voor ZZP´er en kleine ondernemer.
Vorige week tel contact met Knab medewerkster over autom. incasso)middels SEPA machtiging)
Had op internet een 2014 bericht gelezen dat dat niet kon bij Knab.
Medewerkster gaf aan dat het nu wel kon middels Pay Pro en dat er voor een rekeninghouder van Knab geen aansluitkosten zijn.
Daarna mijn bankrek. nr doorgegeven voor al mijn drukwerk, allerlei instanties, mijn klanten enz.
Gisteren bleek dat het dus NIET kan, alleen voor internetwinkel ( dan 1e betaling via Ideal)
Overleg gehad met Pay Pro maar helaas, zij vonden dat Knab dat gelijk had moeten zeggen.
Nu van bank veranderen kan niet meer (zie hierboven)
Tel overleg gehad met Melvin van der Tuin van jullie servicedesk. Hij nam mijn klacht serieus, zou er < 24 uur op terug komen.
En hij hield woord. Uiteindelijk kan het alleen op een digitale manier en niet met een getekende papieren exemplaar. Moet eerst een site openen dan digitale koppeling maken en klanten dan digitaal akkoord laten verklaren.
Dit werkt niet, echt te omslachtig.
Ik moet nu toch maar elders een 2e zakelijke rekening openen ( kosten!!) alleen voor automatische (maandelijkse ) incasso's. Gaat om ca 40 klanten van me, dat aantal zal groeien.
Als ik dit vooraf had geweten had ik GEEN Knab rekening geopend. Kan nu nioet meer terug. Jullie zijn de enige (serieuze) bank in Ned. die dit NIET kunnen. Juist kleine ondernemers willen graag gebruik maken van aut. betalingen voor hun klanten.
Ik ben met dit alles deze week heel veel uren kwijt aan bellen, maieln, iuitzoeken enz. Moet nu dus nog meer uren maken om 2e bankrek. te openen en wachten totdat ik met hun aut. incasso aan de slag kan. Duurt nog ca week. had vanaf VANDAAG naar de klanten gemoeten voor de aut. machtigingen… Week omzetverlies…
Overigens, Melvin van der Tuin heeft zeker zijn best gedaan, compliment aan hem.

Als jullie dat WEL op een normale papieren manier kunnen.
Plus ik nu veel kosten en tijdverlies €€€€€€€, compensatie?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar KNAB BANK over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht LeoD

11 maanden geleden - wat is de stand van zaken m.b.t. de afhandeling van de klacht. Wacht al bijna 5 weken..

Alle klachten die gemeld zijn door LeoD