Klacht: Geen aanspraak op garantie krijgen

op 18 mei 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 4 november 2014 heb ik een Zyxel switch gekocht waarbij duidelijk werd vermeld dat er twee (2) jaar garantie op zit. Helaas heeft het apparaat onlangs de geest gegeven en kan ik er niets meer mee.

Diverse emails naar helpdesk over waarom ik geen ticket kon aanmaken en de laatste email van Constatine werd gezegd dat ibood mij niet kon helpen omdat de garantie was verlopen.

Onjuist dus, de garantie loopt nog tot december 2016 (het artikel was pas eind november geleverd)

Gewenste Oplossing:

ibood gaat zorgen voor een correct afhandeling en gaat het apparaat repareren of ze geven het geld terug

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 19 mei 2016 om 09:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi Erik,

Bedankt voor je bericht.

We hebben jou zojuist een e-mail gestuurd met verdere informatie over de garantie. Je hebt inderdaad 2 jaar garantie op het artikel. Onze excuses voor de verwarring!

Met vriendelijke groet,

iBOOD Webcare Team

Heeft op 19 mei 2016 om 16:41 geantwoord

Ik kreeg een email dat iBood niet verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie maar alleen maar annuleringen en retourzendingen behandeld en dat ik alles zelf maar moet regelen bij zyxel.nl.

Grotere onzin kan het niet gaan worden natuurlijk, wanneer ik bij iBood iets koop, dan is iBood ook verantwoordelijk voor een correcte afhandeling bij eventuele problemen.

Nog steeds verwacht ik van iBood dat ZIJ de defecte switch retour nemen en zorg dragen voor een juiste afhandeling.

Bericht van Ibood

8 maanden geleden - Beste Erik, Bedankt voor je reactie. De garantie procedure verloopt via de leverancier in jouw geval. Dit is zo afgesproken met de leverancier. Indien je contact hebt opgenomen met de leverancier en deze aangeeft jou niet verder te willen/ kunnen helpen, dan kun je natuurlijk altijd nog bij ons terecht. Je kunt de communicatie met de leverancier dan naar ons toe sturen. Met vriendelijke groet, iBOOD Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door ErikButtner