Klacht: Geen aansluiting bus is al weg

op 19 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Martha, Ik begrijp dat jij en je zoon er van balen dat lijn 47 in Lemmer al vertrokken is voordat je zoon met Qliner 315 op het busstation in Lemmer gearriveerd is. Het is niet leuk dat je zoon de aansluiting van Qliner 315 naar lijn 47 daardoor niet kan halen. Op welk tijdstip maakt je zoon dit meestal mee? Hoe laat komt Qliner 315 in Lemmer aan en hoe laat wil je zoon met lijn 47 reizen? Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht fpdejong

1 jaar geleden - Goedemorgen, De Qliner 315 uit Heerenveen is om 15.01 uur in Lemmer en lijn 47 vertrekt om 15.02 uur, dat is krap om de hoek, maar de hele winter is het goed gegaan tot zo'n 2 weken terug en dan was het misschien 2 keer per week, maar deze week hadden ze maandag vrij van school, maar dinsdag, woensdag en donderdag was het raak. Het komt natuurlijk door de drukte rond Joure maar het is erg vervelend want als je klaar bent op school wil je graag snel naar huis. Hij heeft enkele dagen na schooltijd een baantje en komt daar dan ook te laat. Misschien kan u overleggen met de gemeente dat er bij Joure de vluchtstrook als busbaan gebruikt mag worden, want ik ben bang dat hij anders de hele zomer de bus in Lemmer mist. Als het volop zomer is - bootje tijd, dan mist hij ook nog eens geregeld de bus in Sondel naar Oudemirdum omdat ze dan in Lemmer voor twee bruggen moeten wachten. Vorige zomer is het vaak gebeurt dat hij eerst in Lemmer een half uur moet wachten en dan in Sondel ook nog een half uur. Onze zoon heeft iedere dag dezelfde bus tijden. Ik weet dat het een moeilijk probleem is bij Joure en Lemmer maar wil het toch even melden wat als niemand iets zegt kunnen jullie het ook niet weten, misschien is er in overleg met gemeente, brugwachters nog iets aan te doen. Hartelijke groeten Martha de Jong

Arriva

Heeft op 21 mei 2016 om 09:18 geantwoord

Beste Martha,

Bedankt voor je reactie. Ik zal dit doorgeven in de regio. Ik wil nog wel een tip meegeven voor je zoon. Hij kan namelijk bij de chauffeur van de bus vragen of hij de chauffeur van lijn 47 wil vragen om te wachten omdat hij moet overstappen. Dit is niet niet alleen mogelijk bij lijn 315, maar ook bij andere lijnen. Wellicht handig om te weten voor komende zomer :-)

^YZ
Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door fpdejong