Klacht: Geen 4G, verkeerde bundels, verkeerde facturen

op 18 juni 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Sinds 2 februari heb ik een tweejarig contract bij Simpel afgesloten. De eerste maand werkte alles naar behoren. Daarna wilde ik mijn bundel wijzigen. Ik kreeg de verkeerde bundel. Dit is doorverwezen naar de technische dienst. Prima. De technische belde mij persoonlijk op dat het herstelt was en welke bundel ik wilde hebben. Dit heeft de vriendelijke mijnheer terwijl hij aan de telefoon zat ingesteld. Prima dank u wel. De nieuwe bundel gaat in, weer de verkeerde bundel en geen 4G. Oké. Bellen dan maar weer. Het wordt weer naar de technische dienst doorgesluisd. Prima. Het werkt! Na twee welen kon ik mijn bundel weer opnieuw wijzigen. De nieuwe bundel gaat in, wel het aantal GB gekregen maar geen 4G verbinding. Oké. Bellen dan maar weer. Het wordt weer doorverwezen naar de technische dienst en of ik mijn mail goed in de gaten wil houden omdat ik snel iets zou horen. Dezelfde dag een paar uur later krijg ik een mailtje dat mijn nieuwe factuur klaarstaat. €60,- ipv €22,50. Oké. Bellen dan maar weer. De factuur blijkt inderdaad helemaal verkeerd en zo een storing hadden ze nog nooit meegemaakt. Nu heb ik twee opties: 1. van mijn rekening af laten schrijven en stoneren. 2. het bedrag niet betalen. Wanneer ik dan afgesloten wordt ivm met een onbetaalde rekening, kan ik ze bellen dat ik weer aangesloten dien te worden omdat het buiten mijn schuld om is. Er is volgens de vriendelijke vrouw een notitie bij mij geplaatst dat ze de blokkade dan moeten opheffen. Dit laatste moet nog gebeuren. Ik heb lang geduld gehad maar ben het nu zat. Dus, Simpel heeft nu twee opties: 1. ze zorgen ervoor dat ze de diensten leveren waarvoor ik betaal. 2. Ze erkennen dat ze in gebreke blijven en ontbinden het contract zodat ik naar een provider kan die wel leveren waarvoor ik betaal.

Ik ben tevreden wanneer Simpel ook daadwerkelijk de diensten leveren waarvoor ik betaal. Anders moet het contract per direct ontbonden worden.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

6 maanden geleden - Beste Mathisx, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer vervelend om te lezen dat uw bundels niet correct toegekend waren, u geen gebruik kunt maken van 4G en u een onterechte factuur heeft ontvangen. Aan de hand van uw melding heb ik telefonisch contact met u opgenomen om u te informeren over de huidige verwerkingen. Ik heb de factuur gecontroleerd en zie inderdaad dat er ten onrechte meerdere malen abonnementskosten in rekening zijn gebracht. Voor deze kosten heb ik een tegemoetkoming ingepland van €37,50. Na verrekening met uw volgende factuur zal het restbedrag op uw rekening worden teruggestort. Naast deze correctie heb ik u een voorlopige tegemoetkoming van €10,00 aangeboden voor het feit dat u geen gebruik heeft kunnen maken van 4G. Dit bedrag zal eveneens met uw eerstvolgende factuur verrekend worden. U heeft aangegeven nog steeds niet in staat te zijn om gebruik te maken van de 4G internetsnelheid. De technische dienst heeft ons nog niet voorzien van een oplossing. Ik heb daarom aangegeven zo spoedig mogelijk contact op te zullen nemen zodra ik meer van hen heb vernomen. Daarbij heb ik u aangegeven dat u naar mij persoonlijke kunt verzoeken indien u telefonisch contact opneemt. Ik hoop u hier momenteel voldoende mee te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Stefan Simpel

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 09 oktober 2017 om 15:37 geantwoord

Beste Mathisx,

Bedankt voor uw bericht.

Dit bedrag zal eveneens met uw eerstvolgende factuur verrekend worden.

Ik hoop u hier momenteel voldoende mee te hebben geïnformeerd.

Stefan

Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door Mathisx