Klacht: Gedrag personeel

op 14 mei 2020 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Betreft: vestiging Haarlemmerstraat, Leiden.

Bij binnenkomst werd mij verzocht een mand te pakken. Daar ik echter bagage had en ook last had van mijn been verzocht ik een mand met wieltjes. Dat kon en werd meteen geregeld.
Na enkele meters werd mij te verstaan gegeven dat ik dat niet mocht. Toen ik de medewerker (lange jongeman met staart) had aangewezen werd mij het wielstel afgepakt, en ook de mand; ik moest de mand met bagage meesjouwen.
Toen ik aangaf etiketten nodig te hebben werd ik vaag verweze naar een hoek. De Hema is verbouwd en onherkenbaar geworden, dus ik had hulp nodig.
Ik wilde ook een broodje kopen. Bij de zeer vriendelijke jongeman die broodjes verkocht bleek dat ik de etiketten daar niet kon afrekenen; ik werd verwezen naar een andere kassa. Mand met bagage kon ik bij hem laten staan.
De caissière, een kleine oudere vrouw, weigerde de etiketten af te rekenen omdat ik geen mand bij me had. Op mijn tegenwerpingen dat ik de aanwijzingen van de broodverkoper had opgevolgd kreeg ik protesten te horen, waarna ik de etiketten weglegde en aangaf ze niet meer te willen, en dat ik de zaak zou verlaten. Eenmaal terug bij de broodafdeling kwam ze naar me toe en vroeg waarom ik nog niet weg was. Na het afrekenen sneerde ze me nog ‘een prettige dag’ toe.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik niet erg gelukkig ben met deze gedragingen. Op de broodjesverkoper na ben ik steeds afgebekt. Ik wil best aanwijzingen opvolgen, maar als dat verkeerde aanwijzingen zijn vind ik dat het personeel het personeel hierop moet aanspreken en niet mij. Ik begrijp dat de coronamaatregelen alles anders maken, maar ik zou het op prijs hebben gesteld als ik op een vriendelijke manier wegwijs gemaakt zou zijn in een onherkenbare winkel met een volkomen nieuw beleid. Met name de grote bek van de caissière vind ik onacceptabel.
Ik ben tevreden als deze caissière daardwerkelijk hierop wordt aangesproken. Ik zou het zeer op prijs stellen als ik per telefoon op de hoogte word gebracht van de gang van zaken uwerzijds. Hema zal, net als alle andere winkels, zijn best moeten doen om klanten te trekken en ik ben een trouwe klant. Ik hoop dat dat zo blijft. Ik schrijf deze klacht vooral om uw dienstverlening te verbeteren.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Geachte heer Van Tilburg