Klacht: Gebruikt apparaat ontvangen, geld nogsteeds niet retour

op 17 mei 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op 2 mei 2016 heb ik een dolce gusto gekocht via wehkamp.nl. Enorm snelle levering was het enige positieve aan deze order.

De dolce gusto was een moederdagcadeau en toen het pakket aankwam vonden we het al gek dat de doos er broos uitzag. Toen we het pakket opende kwamen we een grote verrassing tegen. Het apparaat was gebruikt, had lichte krasjes en koffievlekken op het apparaat. Daarnaast zat er nog een laagje water is het reservoir. Ook de 6 gratis koffiecups die meegeleverd worden zaten er niet bij.

Gelijk contact gezocht met wehkamp, maar de dame kon niks betekenen. Opzich logisch want de klantenservice wordt savonds doorgezet naar een callcenter. De callcenter dame heeft mijn melding/klacht bij wehkamp neergelegd. En een dag later werd ik door wehkamp gemaild dat ik het pakket retour kon doen inclusief klachtvermelding.

Het pakket is 4 mei retour gegaan via DHL en het geld zou binnen 14 dagen op me rekening staan. Versnelling kon echt niet.

Je raad het al. 14 dagen later nog geen cent op mijn rekening met het excuus erbij dat het enorm druk is en het vertraging oploopt. Als het deze maand er niet opstaat wordt de betaling handmatig verwerkt.

Weer contact gezocht met de klantenservice. Of ik even een formulier in wil vullen, want er zijn zoveel retouren en er gaat weleens wat fout. Dan duurt het daarna nogeens 14 dagen tot er een oplossing komt.

Wat!? Nu lijkt dus en me pakket kwijt te zijn of niet verwerkt te zijn, want op de website van wehkamp krijg ik geen melding dat me retour is aangekomen en kan ik nog langer wachten op me geld.

Vind het zo’n slechte zaak, van zo’n grote online webshop dat ik niemand aanraad om hier te bestellen. Na wat google’en kom ik zoveel recensies tegen waarin men wacht op het geld. Dat vind ik een kwalijke zaak, maar nog erger vind ik dat de retourafdeling de retouren zo slecht controleert dat er door een vorige koper een gebruikt koffiezet apparaat retour wordt gestuurd met schade (krasjes) en water in het reservoir en koffievlekken en incompleet (missende koffiecups).

Als het nou om een tientje ging, tja dan kan ok wachten op me geld. Maar in dit geval gaat het om €135,-, wat voor mij behoorlijk veel is. Daar bouwen ze zeker ook nogeens rente bovenop. Want als zoveel mensen wachten op hun retouren gaat dat natuurlijk snel ;-).

Wat ik wil? Mijn geld terug!!!!
Wat ik iedereen aanraad? Never nooit bestellen op wehkamp.nl. De lijnen zijn lang, de klantenservice kan niks voor je betekenen en je kunt fluiten naar je geld.

Wanneer ik mijn geld z.s.m. ontvang en uiterlijk voor 20 mei. Dan heeft wehkamp extra dagen gehad om me retour te verwerken.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 17 mei 2016 om 18:56 geantwoord

Goedenavond,

Wat vervelend om te vernemen dat het door jou bestelde artikel niet in juiste staat werd geleverd. Dit is uiteraard niet onze bedoeling geweest.
Op dit moment hebben we een achterstand met het verwerken van de retouren, daarom kan het zijn dat je nog geen e-mail bevestiging hebt ontvangen. Om de retourverwerking soepel te laten verlopen hebben we je een e-mail toegestuurd. Zodra wij het formulier hebben ontvangen, ontvang je daar een terugkoppeling van zodat wij het alsnog voor je in orde kunnen maken.

Excuses voor ontstane ongemak.

webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Prisch

10 maanden geleden - De status staat op opgelost, echter is dit geen oplossing!

Bericht van Wehkamp

10 maanden geleden - Goedenavond, We kunnen er niet voor zorgen dat je op 20 mei je geld retour hebt. We doen er alles aan om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. Wij krijgen zoveel retouren binnen op een dag, dat het weleens fout kan gaan. Het blijft tenslotte mensenwerk. Ik vraag je nog even geduld te hebben. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Bericht van Wehkamp

10 maanden geleden - Beste, Ik heb aan onze financiële afdeling doorgegeven om het artikel te crediteren op je rekening. Het formulier wat gisteren naar je email is gestuurd hoef je niet meer terug te sturen naar ons. Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geholpen en wens je een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Heeft op 18 mei 2016 om 12:39 geantwoord

Beste Frits,

Alleen jammer dat jij niet bij wehkamp werkt ;-). Je e-mailadres is marcovdk@gmail.com, dat lijkt niet op webcare!

Reactie van de melder van de klacht Prisch

10 maanden geleden - Daar ben ik weer. Opnieuw. Ik heb met de consuwijzer contact gehad en zij geven aan dat jullie ingebreke zijn, omdat jullie hetgeld binnen 14 dgn terug moeten storten. Als ik het product zelf terug heb gestuurd dan dienen jullie het te doen zodra ik bewijs heb dat het verstuurd is. Dat is dus al langer dan 14 dgn geleden geweest. Dus graag toch alles versnellen!!! Ze adviseren om de geschillencommisie in te schakelen en een officiele brief naar jullie te sturen, maar dat lijkt me zelf overbodig als je eerder actie gaan ondernemen.. dus graag toch een versnelling in het proces, aangezien jullie ingebreke zijn en zo'n officiele brief en geschillencommissie alleen maar rompslomp brengt.

Alle klachten die gemeld zijn door Prisch