Klacht: Gebroken stabilisatie betonblok

op 05 juli 2016 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Net na het verstrijken van de twee jaar garantie, breek het stabilisatie betonblok van mijn Indesit was/droog combinatie. Ik heb dit direct bij Whirlpool aangegeven maar die komen met een standaard mail over dat ze helaas niet kunnen garanderen dat een apparaat nooit defect zal gaan binnen de te verwachten levensduur en dat ik voor veel geld een monteur kan laten komen om de machine te laten repareren.
In mijn ogen valt het breken van een stabilisatie betonblok niet onder, het helaas niet kunnen garanderen dat een apparaat nooit defect zal gaan binnen de te verwachten levensduur, maar wijst dit op een ondeugdelijk product.
Wanneer ik online ga zoeken zie ik dat dit regelmatig voorkomt bij apparaten van Indesit. Het heeft in bepaalde gevallen zelfs gevaarlijke situaties opgeleverd. Wanneer ik reageer op de standaard mail heb ik na vijf weken nog steeds geen reactie terug. pas wanneer ik hier om vraag krijg ik weer een standaard antwoord, hier heb ik zeven werkdagen geleden op gereageerd maar wederom geen antwoord terug mogen ontvangen. De gehele periode zit ik nu dus al zonder wasmachine en ben ik aangewezen op een noodoplossing.

Ik ben tevreden met een gepaste kosteloze oplossing van Whirlpool of een gelijkwaardig vervangend product en wel binnen vijf werk dagen, het duurt immers al lang genoeg.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

Reactie van de melder van de klacht Dave Muller

8 maanden geleden - De wijze waarop Whirlpool mijn klacht afhandelt is totaal niet klantgericht of klantvriendelijk te noemen. Whirlpool verschuild zich achter de leverancier Bol.com, die zich vervolgens weer beroept op het verlopen van de garantieperiode. Er is echter goede hoop dat er als nog een oplossing komt via het zogenaamde conformiteitbeginsel. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijze mag hebben. Zo mag ik verwachten dat mijn wasmachine niet binnen drie jaar een gebroken stabilisatie betonblok heeft. zie http://www.conformiteit.nl/

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dave Muller