Klacht: Gebrek aan communicatie bij royering verzekering

op 29 augustus 2016 over Onna Onna in de categorie Verzekering

Op 14-04-2016 heb ik een all-risk autoverzekering afgesloten bij Onna Onna voor mij Nissan Micra. Alles online afgesloten via Independer en letterlijk binnen drie klikken klaar. De auto was volgens Independer verzekerd en dat werd door OnnaOnna bevestigd op 20-04-2016 toen ik netjes de polis en groene kaart ontving van de verzekering. Precies zoals je dat verwacht van een online verzekeraar.

Totdat ik tot mijn grote verbazing, ik op 11-07-2016 een e-mail krijg waarin OnnaOnna mij bedankt voor de klandizie maar dat ze bij deze afscheid van me willen nemen omdat de premie niet betaald zou zijn. En wat blijkt, dat klopt. Om wat voor reden dan ook zijn de SEPA incasso’s nooit goed doorgekomen en heeft OnnaOnna dus inderdaad haar geld niet gehad.

Maar wacht even, hoor ik daar dan geen bericht van te krijgen? Volgens OnnaOnna heb ik dat gehad en is alle correspondentie (herinnering, aanmaningen etc.) gestuurd naar nummer 52, waar ik woon. Maar helaas is dus ook daar iets verkeerd gegaan, aangezien ik op nummer 52Bis woon. De buren van nummer 52 zijn erg gezellig, maar de brievenbus van dit zeer grote studentenhuis heeft meer weg van de bermuda driehoek. Alle post aan onbekende of inmiddels verhuisde huisgenoten verdwijnt en ik heb dus nooit een brief van OnnaOnna mogen ontvangen. Na contact met Independer blijkt dat het adres dat bij hun bekend is nummer 52Bis is, maar zowel Independer als OnnaOnna willen mij geen duidelijkheid verschaffen over waar dit mis is gegaan.

Ik heb bij OnnaOnna aangegeven dat ik het een vreemde situatie vind dat een online verzekeraar in een dergelijke situatie niet nog even een mailtje stuurt, of desnoods belt. In deze situatie ben ik letterlijk alleen op de hoogte gesteld van mijn welkom en vertrek bij OnnaOnna! En dat is jammer, zeker aangezien de gevolgen van een onverzekerde auto enorm verstrekkend zijn. Zeker voor iemand van mijn leeftijd die afhankelijk is van zijn auto om te kunnen werken. Afgezien van de boete van het RDW moet er bij de nieuwe verzekeraar een jaarpremie vooruit betaald worden. Dat zijn kosten die ik niet 1-2-3 kan dekken.

Bovendien heb ik bij OnnaOnna aangegeven dat als ik het maar had geweten, ik de premie in één maal en direct zou hebben overgemaakt. Ik baal simpelweg als een stekker. Is dit de communicatie die een klant van OnnaOnna kan verwachten?

Bijzonder detail: op 27-07, ruim twee weken na het afscheidsbericht van OnnaOnna, ontvang ik een herinnering dat ik als trouwe klant gebruik kan maken van een gratis APK keuring bij KwikFit via OnnaOnna.

Ik zou graag willen dat OnnaOnna met terugwerkende kracht de verzekering meld bij het RDW en mij voor de verzekerde periode van 14-04-2016 tot 14-09-2016 alsnog de rekening stuurt en de verzekering per 14-09-2016 beëindigt. De rekening zal direct en in één termijn worden voldaan.

Tevens zou ik het op prijs stellen wanneer OnnaOnna een verandering in werkwijze zou kunnen toezeggen betreffende hun communicatie. Een kort mailtje of telefoontje had in deze heel veel leed kunnen voorkomen. Dat kan niet te veel gevraagd zijn.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Onna Onna over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Onna Onna in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onna Onna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onna Onna

Heeft op 06 september 2016 om 15:32 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door FterS