Klacht: geannuleerde vlucht

op 08 september 2016 over American Airlines in de categorie Reizen Algemeen

Wij kwamen aan bij de incheck balie en krijgen al te horen dat wij 3 uur vertraging hebben en krijgen keurig een eetbon ter waarde van 12 dollar. Tegen boarding time kregen we te horen dat het vlucht met nog twee uur vertraagd wordt en niets eens later werd gezegd dat het vliegtuig waarmee er gevlogen moet worden dan niet meer gemaakt worden en momenteel is er een in de lucht vanuit Londen Heathrow en wanneer deze geland is zullen wij met die vliegen, inmiddels staan wij al 7 uur te wachten op de airport maar kreeg weer een bon van 12 dollar. Om 20.00 uur lokale tijd hebben ze aangekondigd dat de crew door hun werkuren zijn en dat de vlucht geannuleerd wordt. Veel mensen in paniek en mezelf omdat ik en andere maandag moeten beginnen met werken.
We kregen een nummer dat wij moeten bellen om omgeboekt te worden en eventueel hotel overnachting te regelen.

Ik heb dat nummer ook gedraaid en mijn probleem verteld dat ik vandaag nog moet vliegen om optijd te zijn voor mijn werk. Er werd naar mogelijkheden gekeken en uiteindelijk kon ik om 22.00 uur met de vlucht van Finair mee maar ik moet wel als een speer naar toe.

Snel mijn koffer ophalen van terminal 3 naar terminal 5, elke terminal is alleen bereikbaar met een treintje. rond 20:50 aangekomen bij Finair balie, konden zij mij niet inchecken samen met 7 andere passagiers. Wij staan wel in hun systeem als omgeboekt maar we moeten van american airlines een papieren ticket hebben. Dus we werden weer naar terminal 3 gestuurd om deze op te halen en mochten onze koffers niet achterlaten. weer een sprint met koffers van terminal 5 met tram naar terminal 3 naar costumer service een maal aangekomen veel mensen daar met dezelfde probleem.

Eindelijk in het bezit van zo’n papieren ticket weer een sprint genomen naar terminal 3, kwam om 21:40 aan met 4 andere passagiers, toen was balie en boarding al gesloten dus mochten niet mee.

Ietjes later weer naar terminal 3 om naar een oplossing te zoeken, komend aan stond alleen 1 mevr achter de balie van de costumer service en heeft aangegeven dat ze dicht zijn en dat wij het morgen ochtend moet komen. Iedereen laaiend schreeuwen naar hulp en ze liep gewoon weg.

Toen ben ik naar de beveiliging gegaan die passagiers contoleren wanneer je vertrek en hem mijn probleem verteld.

hij ging voor mij bellen en toen kregen we een medewerking van American airlines te pakken gekregen en deze had ook niet overal toegang en met veel pijn en moeite en pas om 01.00 uur lokale tijd (ruim 13 uur op de airport te hebben gebracht) een hotel geregeld gekregen. En mijn terugvlucht was nog niet geregeld en dat moest ik zelf telefonisch regelen.

op zijn vroegst ben ik maandag om 15.00 uur in Dusseldorf en was te laat voor mijn werk.
De andere oplossing was dat ik via Philadelphia naar Amsterdam reis en daarna op eigen gelegenheid door. Ben op maandag 08.45 uur geland en met mijn spullen gelijk door naar mijn werk en was daar om 13.00 uur ipv 08.30 uur en helemaal moe en gestressed.

Ik vind voor al die moeite dat er gedaan werd zeker een vergoeding er tegenover staat.

compesatie/reischeque minimaal $500

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over American Airlines

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over American Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door xiomartha