Klacht: geannuleerd concert Sean Paul ticketrestitutie laat op zich wachten

op 19 oktober 2016 over Ticketmaster in de categorie Internetshops - Kaarten- en ticketverkoop

Via Ticketmaster heb ik 2 concertkaarten gekocht voor het event “Sean Paul & OMI” op 9 juli in de HMH Amsterdam. Dit event heeft niet plaatsgevonden; is afgelast.

Op 8 juli, een dag voor het concert, werd ik per mail over dit afgelaste event geïnformeerd waarbij werd aangegeven dat het concert naar een andere datum zou worden verplaatst. Dit zou binnen 10 dagen bekend worden gemaakt.

Op 22 juli heb ik een e-mail ontvangen van Ticketmaster waarin werd vermeld dat het evenement helemaal niet meer zou gaan plaatsvinden. Aangegeven werd dat ik zo spoedig mogelijk meer informatie zou ontvangen over een restitutiedatum en op welke wijze een restitutieverzoek ingediend kon worden.

Op 31 Augustus kreeg ik bericht dat er hierover echter nog geen uitsluitsel was, vanwege een procedure waarin de organisatie van het event (Saakaar Worldwide) verwikkeld zou zijn. Er werd eveneens aangegeven dat pas bij beëindiging van dit geschil, Saakaar Worldwide in staat zou zijn om de ticketkopers van het afgelaste event “Sean Paul & Omi” (via Ticketmaster) te restitueren.

Ondanks herhaalde verzoeken tot restitutie, zowel schriftelijk als telefonisch, aan Ticketmaster alsook aan Saakaar Worldwide, krijg ik geen respons en geen restitutie. Hoewel Ticketmaster per email heeft aangeven in een standaardmail, geen invloed te hebben op de situatie, heb ik echter wel mijn ticket bij deze organisatie gekocht en verwacht ik van deze organisatie mijn geld terug te krijgen.

Telefonisch geeft Ticketmaster aan Saakaar Worldwide regelmatig te verzoeken om het geld over te maken. Echter krijgen zij ook geen respons en blijkt Saakaar Worldwide geen betrouwbare partner te zijn. Mijn vraag of ik naar mijn geld kan fluiten kreeg ik als antwoord die mogelijkheid bestaat. Echter hier neem ik geen genoegen mee. Ticketmaster heeft besloten met Saakaar Worldwide in zee te gaan en bied de kaarten aan zijn klanten aan. Juist zij moeten ons beschermen voor malefide kaartverkopers. En niet aan mij aangeven uitkijken met wie ik in zee ga want dat is namelijk Ticketmaster zelf. Ticketmaster moet ons allen de tickets terugbetalen. Ongeacht of Saakaar Worldwide Ticketmaster terugbetaald of niet.

Ik wil het geld terug van de concertkaarten terug van een concert wat geannuleerd is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ticketmaster

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ticketmaster nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lieset