Klacht: Geachte heer, mevrouw,

op 06 januari 2014 over Etos in de categorie Drogisterijen

Ik heb ongeveer 3 weken terug een mascara gekocht bij Etos in het filiaal aan de grotestraat in Almelo. Tot mijn verbazing begon deze mascara snel uit te drogen, dus ben ik zondag 22 december zonder de mascara naar de etos gegaan. Ik moest toch wat dingen kopen daar en vertelde mijn verhaal aan een medewerkster. Ze gaf mij gelijk en zij dat ik een ander kon mee krijgen als ik de oude mascara bij me had gehad. Dat had ik bewust niet gedaan omdat ik eerst zeker wilde weten wat ze er mee konden doen. Bij de kassa kreeg haar andere collega het verhaal mee, ook zij bevestigde mijn verhaal en verklaarde dat ze hetzelfde had gehad en dat de uitdroging nogal in korte tijd plaats had gevonden. Ze vroeg mij om toch langs te komen met de mascara en dat er een oplossing voor zou zijn. Dat voelde heel goed. Tevreden ging ik de deur uit. Dinsdag 24 december ging ik weer naar etos met de mascara. De medewerkster van zondag was er ook want ik wist nog hoe ze heette. Ze bleef wel eerst op afstand staan en dat vond ik eerst vreemd. Haar collega ging mij helpen en demonstreerde hoe ik een mascara moet gebruiken. Ik heb naar haar verhaal geluisterd. Het vreemde van de demonstratie is het feit dat ze de mascara op haar hand smeerde. M.i. is het huid op de hand anders dan op de wimpers. In mijn beleving kan op deze manier niet gezegd worden dat mijn klachten ongegrond zijn.
De medewerkster deelde mee dat de mascara aan de kwaliteitsnormen voldeed, maar ze twijfelde wel. Daarom wilde ze de mascara opsturen. Mijn telefoonnummer heeft zij genoteerd. Ze zou mij z.s.m. terug bellen. Tot op heden ben ik nog niet gebeld.

Ik ben persoonlijk niet tevreden over de klachtafhandeling om volgende redenen.

1) de medewerkster vroeg mij wat ik wilde, terwijl ik duidelijk aangaf dat eerder (22-12-2013)de toezegging is gedaan door de collega van haar dat ik een nieuwe mascara kon meekrijgen. De oude voldoet niet aan mijn verwachtingen (ik maak frequent gebruik van de mascare en weet waar ik over praat)
Desondanks deed ze moeilijk, tot het moment dat ik besloot om de mascara bij Kruidvat te kopen, omdat ik van mening was dat ik niet serieus geholpen werd.

2)de medewerkster heeft aangegeven dat ik boos reageerde terwijl dit niet zo is. Mijn intentie is geweest dat ik o.b.v. het gesprek van 22-12-2013 te horen kreeg dat ik een andere mascara onder de garantie regeling kon krijgen en dat ik om die reden bij Etos was.
Haar reactie verbaasde mij en de manier van testen begreep ik helemaal niet.

3)de volgende dag was het kerst en het tijdstip van mijn bezoek met de klacht was rond 16:45 en de winkels gingen om 17:00 sluiten. Ik moest een mascara hebben. Of het nu bij de Etos of Kruidvat is maakte mij op dat moment niet uit. Ik had op zijn minst gelijk een passende oplossing verwacht van de medewerkster. De vraagstelling "mevrouw wat verwacht u van mij", nadat ik besloot om naar de kruidvat te gaan vind ik ongepast.
Na hetgeen hierboven zich had afgespeeld kreeg ik een nieuwe mascara mee. Normaal zou ik deze niet accepteren echter zat met de tijd (16:50) en het feit dat de volgende dag kerst was.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Etos

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Etos nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Zeynep1984