Klacht: System Software Missing na kaartupdate Garmin Nuvi 255W

op 23 november 2013 over Garmin in de categorie Electronica - GPS

Garmin Nuvi 255W

1. Mijn klacht

Beste Supportteam,

Ik kreeg na het aanzetten van mijn Garmin Nuvi 255W de boodschap dat de mappen etc.. verouderd zijn en dat er een update beschrikbaar is.

Tijdens het updaten kreeg ik de melding dat er de Nuvi uit/aan gezet moest worden om de updates te voltooien. De instructies op het scherm gevolgd en na opstarten kreeg ik de boodschap “System Software Missing?
Wat nu…ben ik alle software /favorieten kwijt, hoe krijg ik ‘m weer aan de praat?
Ik ben hier natuurlijk niet echt blij mee, dat begrijpt u wel?
Ik zou het fijn vinden wanneer u met een passende oplossing komt?

Mvgr,

Serienr. 1c6688746
ID: 3703062144

2. Reaktie Garmin;

Beste Richard Haarlem,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.Graag help ik u hier mee verder.
Helaas bieden wij geen omruilservice meer voor dit model aangezien deze toestellen uit productie zijn en wij deze niet meer op voorraad hebben. We hopen dat u begrijpt dat wij als bedrijf streven naar innovatie en continu bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe producten. Hiermee zijn wij in staat om constant de allernieuwste technologieën te kunnen aanbieden.

Door de voortdurende technologische ontwikkelingen zijn geen van onze producten volledig toekomstbestendig en zullen deze na verloop van tijd niet meer geproduceerd of omgeruild kunnen worden. Onze excuses voor het eventueel veroorzaakte ongemak. Echter zullen wij wel technische ondersteuning voor deze producten blijven bieden.

Voor meer informatie over de nieuwste Garmin navigatiesystemen kunt u onze website raadplegen:

Als er nog iets is waarmee we u kunnen helpen, dan zijn we u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://www.garmin.com/nl/support/Met vriendelijke groeten,Alex D
Garmin Europe

3.Mijn reaktie;

Beste Alex D Garmin Europe,

Dank u wel voor uw reaktie, maar dit kan niet waar zijn. Door stap voor stap de update van Garmin te volgen wordt de software van mijn Nuvi 255W verwijderd en daardoor kompleet onbruikbaar gemaakt en vervolgens verteld u mij doodleuk een ander navigatiesysteem bij Garmin aan te schaffen?? Ben ik nu gek of is dit normaal? U kunt op z’n minst de software via DVD of wat voor manier dan ook aan de consument toesturen of een aanbod doen om tegen geringe bijbetaling een nieuwer exemplaar uit dezelfde prijsklasse toe te sturen. Of de mogelijkheid dat ik het apparaat opstuur en u de software installeerd.

Indien uw firma niet met een beter antwoord komt schaf ik een Tom Tom of een ander merk navigatiesysteem aan.

Mvgr,

Richard Haarlem

Ik heb voorgesteld de software op te sturen, zodat ik die zelf,kan installeren, of dat ik het apparaat opstuur en de software door Garmin wordt geinstalleerd.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Garmin

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Garmin over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Garmin nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ricky2013