Mijn Klacht:
Na 6 jaar Garmin Fenix 5X (aankoopsprijs 749,95 euro) gebruikt te hebben houdt hij er plotseling mee op. Telefonisch een klacht en passende oplossing van Garmin hiervoor gevraagd. Antwoord: kunnen we niet repareren want dan is het horloge niet meer waterdicht. Nadat ik had verteld dat dit niet voor mij van belang was kon ik schriftelijk een klacht indienen wat ik vervolgens heb gedaan.
Antwoord Garmin: vervelend om te vernemen dat dit is gebeurd. Helaas is dit toestel vanwege zijn leeftijd ‘out of service’. Dit houdt in dat dit toestel niet meer in aanmerking komt voor service, garantie of andere omruilmogelijkheden.
Helaas kunnen wij na verloop van tijd niet meer alle producten repareren, herstellen of vervangen omdat deze niet meer geproduceerd worden. Daarnaast worden er geen nieuwe software en/of kaartupdates meer uitgebracht voor dit toestel. Het spijt ons u niet anders te kunnen vermelden.
Na 6 jaar wordt een horloge out of service geplaatst m.a.w. je huurt als het ware een horloge in mijn geval voor 133,17 euro per jaar en kan hem vervolgens weggooien (out of service). Er wordt op de site van Garmin wel vermeld hoelang een batterij meegaat maar niet een horloge maar 6 jaar meegaat.
Gewenste Oplossing:
Garmin mag met een passend voorstel komen en het zou Garmin sieren als ze melding maken op hun site dat een Garmin horloge het maar 6 jaar doet.