Klacht: Hartslagfunctie Fenix 5 werkt niet goed, Garmin biedt geen oplossing

op 24 oktober 2019 over Garmin in de categorie Electronica - GPS

De hartslagmonitor van mijn Garmin Fenix 5 werkt niet naar behoren. De hartslag blijft heel lang laag en schiet vervolgens door naar de juiste waarde. Dit terwijl de Fenix 5 één van de duurste in zijn soort is en zogenaamd uitgerust is met de beste sensoren. Een hartslagband zou niet meer nodig zijn…. Juist voor sporters die op hartslag willen, of zoals in mijn geval moeten, letten is dit wel een essentieel onderdeel.

Via de klantenservice van Garmin heb ik tweemaal een bericht gestuurd, waarop ik na een aantal weken een korte reactie kreeg. Hierop heb ik weer gereageerd, maar tot nu toe weer geen reactie….. Zeer slechte klantenservice!!

Vervangen horloge voor zijn opvolger met betere hartslagsensor

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Garmin over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Garmin in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Garmin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Garmin

Heeft op 25 oktober 2019 om 08:45 geantwoord

Beste Simon,

Mijn excuus voor de vertraging! Ik heb het even uitgezocht en ik zie dat het laatste mailtje van ons afkomstig is. Hier werd in aangegeven dat onze toestellen niet zijn gemaakt voor medische doeleinden maar meer als een hulpinstrument. Gezien het toestel nog binnen de garantie valt, wil ik deze best omruilen. Echter worden hier in geen upgrades gemaakt. U zult dan gewoon de zelfde terug ontvangen. Om dit in orde te maken heb ik de volgende gegevens van u nodig:

• Naam
• Adres
• Woonplaats
• Telefoonnummer
• Serienummer

Jeroen
Garmin Support

Alle klachten die gemeld zijn door krikkie