Klacht: garantietermijn

op 10 september 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Een scharnier van een spiegeldeur van een Godmorgon badkamer bovenkast is midden in de nacht spontaan losgebroken. Levensgevaarlijk! Overal vermeldt Ikea dat er 10 jaar garantie op de Godmorgon serie zit.
De Ikea klantenservice opgebeld. Na lang wachten kreeg ik kontact. Men gaf mij gelijk v.w.b. aanspraak op garantie, ook omdat een andere deur ook niet goed meer is en er werd een link naar een klachtenformulier opgestuurd, men wilde foto\’s en een kopie van het aankoopbewijs overlegd hebben.
Na 3 dagen kreeg ik een e-mailbericht van Ikea waarin staat dat de garantietermijn van 2 jaar is verstreken en dat de aanspraak op garantie hiermee is komen te vervallen. Kennelijk kent niet iedereen bij de klantenservice van Ikea de eigen garantiebepalingen.

Wanneer Ikea voor mij kostenloos twee nieuwe spiegeldeuren levert volgens de garantiebepalingen (10 jaar i.p.v. 2)

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lord Onslow