Klacht: “garantie verlopen” en totale non-communicatie

op 18 september 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Samsung S4 op 18/1/17 nieuw gekocht bij Belsimpel. Na een tijdje storing: de luidspreker kraakt. Telefoon conform instructie van Belsimpel opgestuurd naar Dynafix. 11/9 prijsopgaaf: Dynafix zegt dat er geen defect is. Onderzoekskosten 59 euro. Prijsopgaaf vermeldt: \”fabrieksgarantie december 2016 verlopen\”. Ik gebeld; de telefoon is nog geen 8 maanden oud. Mededeling callcenter: het overgelegde aankoopbewijs volstaat niet, daarom is er geen garantie. Dan denk ik: dan had je dat moeten melden, niet dat de garantietermijn is verlopen. Vervolgens diezelfde 11e september de Belsimpelfactuur dd 18/1/17 met imei-nummer etc per mail toegestuurd aan \’t mailadres dat de callcentermedewerker noemt.
Vervolgens gebeurt er niets. Ik heb nog viermaal gebeld; steeds datzelfde zeurbandje, steeds flinke wachttijd (viermaal
€ 5,00= € 20,–) belkosten. Daarbij wordt in het vierde gesprek erkend, dat men (inmiddels?) een factuur met imeinummer van mij heeft ontvangen. Waarom de reparatieafdeling daar niets mee doet? de callcentermedewerker weet dat ook niet, dit kan ook niet worden nagevraagd. \”U belt nu met het callcenter meneer\”. Of ik dan ook met de reparatieafdeling kan bellen. \”Nee dat kan niet\”. Eén van de medewerkers heeft nog een goede tip: als ik in het prijsopgaafformulier klik op de knop dat het toestel moet worden teruggestuurd komt het goed. Maar als je dat doet kom je in een Ideal-betaalscherm. Eerst die 59 euro betalen betalen, dan de telefoon terug. Je kunt dus kiezen: je laat ze de telefoon houden en vernietigen (dit gelukkig op milieuvriendelijke wijze, hoera!), of je moet 59 euro betalen die je niet verschuldigd bent. Als je geen van beide wilt, stopt kennelijk alles. Totaal een halve dag mailen en bellen helpt niets. Er is totale non-communicatie en het interesseert ook duidelijk niemand wat. En dit alles dan ook nog om de telefoon straks ongerepareerd terug te krijgen om daarmee naar een echte reparateur te gaan.. 3 tot 5 werkdagen reparatieduur zijn inmiddels twee weken en het eind is niet in zicht.

Gewenste Oplossing:

Zie boven

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 18 september 2017 om 14:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

Dit toestel is conform het aankoopbewijs buiten de productiedatum verkocht. Met deze reden krijgen wij de garantie op het toestel niet meer geclaimd. Met deze reden is er een onherstelbaar prijsopgave opgemaakt. Wanneer u het niet eens bent met deze regeling kunnen wij u alleen maar adviseren om contact op te nemen met de leverancier van het toestel, in dit geval Belsimpel.

Excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren met onze klantenservice. We zullen dit direct voorleggen bij de teamleiding zodat hier de nodige coaching op kan volgen.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dynafix Wecare-team.

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, Spijtig dat er niet duidelijk is vermeld dat het toestel onherstelbaar is. De reden voor deze onherstelbaar verklaring is dat het toestel buiten de productiedatum valt en dat hiervoor geen onderdelen meer te verkrijgen zijn. Daar het toestel buiten de productie(en garantie)datum van de fabrikant valt krijgen wij de kosten voor het onderzoek niet geclaimd waardoor deze op de prijsopgave wordt berekend. In deze situatie dient u zich echt te wenden tot de leverancier van het toestel daar zij voor een correcte garantie afhandeling dienen te zorgen. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Levassor

4 maanden geleden - 1. Ik zie dat klacht.nl deze klacht als opgelost vermeldt. Heel bijzonder. 2. in de prijsopgaaf stond vermeld: Na onderzoek door onze technici moeten we je meedelen dat het toestel niet defect is en dat het toestel naar behoren werkt. Dat verhaal staat haaks op wat nu beweerd wordt. Tenminste één van deze mededelingen is dus niet waar. En los van alle discussie over garantie: wanneer ben ik akkoord gegaan met onderzoekskosten? Voor zover dat in algemene voorwaarden staat vernietig ik die bepaling hierbij. Toestel terugsturen zonder kosten. Nu.

Heeft op 18 september 2017 om 15:30 geantwoord

Wijzigen Verwijderen

1.
Ik zie dat klacht.nl deze klacht als opgelost vermeldt. Heel bijzonder.
2.
in de prijsopgaaf stond vermeld:
Na onderzoek door onze technici moeten we je meedelen dat het toestel niet defect is en dat het toestel naar behoren werkt. Dat verhaal staat natuurlijk haaks op wat er nu beweerd wordt. Tenminste één van deze twee mededelingen is door iemand uit zijn duim gezogen. En dat zijn beide geen callcentermedewerkers deze keer; de coaching moet dus ook andere afdelingen omvatten..
3. En los van alle discussie over garantie: wanneer ben ik akkoord gegaan met onderzoekskosten? Voor zover dat in algemene voorwaarden staat vernietig ik die bepaling hierbij. Toestel terugsturen zonder kosten. Nu.

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, Deze klacht is inderdaad gesloten daar wij verder niets voor u kunnen betekenen in deze zaak. We zullen de zaken wat betreft de miscommunicatie intern voorleggen zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden. Nogmaals excuses hiervoor. Tevens dient u tijdens de aanmeldprocedure akkoord te gaan met de algemene voorwaarden alvorens de aanmelding voltooid kan worden. In de voorwaarden staat duidelijk vermelding over eventuele onderzoekskosten. Ook wordt u hierop tijdens de aanmelding zelf nog een aantal keer op gewezen. De onderzoekskosten zijn dan ook terecht en zullen gehandhaafd blijven. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door Levassor