Klacht: Foutieve aanbieding en geen behandeling klacht

op 27 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

OP 18 november 2013 zag ik op mobiele website van de Ikea dat het Hemnesbed in de aanbieding was. Onder de aanbieding stond vermeld aanbieding geldig op 17-11 of zolang de voorraad strekt. Meteen daaronder kon er gekeken worden of er nog voorraad was in de dichtsbijzijnde IKEA vestiging.

Ik zag dat er nog 2 producten op voorraad waren en ben direct in de auto gesprongen en vanuit Belgie (waar ik woon) naar de Ikea Eindhoven gereden. Daar aangekomen geven ze aan dat de aanbieding echt alleen op 17-11 geldig was en het niet EN op voorraad moest zijn maar OF.
Dat er dus ook een verkeerde prijs nog op hun mobiele website stond erkenden ze, maar dat was een vergissing want van de reguliere website was de aanbiedingsprijs al wel verwijderd.

Door de inmiddels bijgeroepen leidinggevende werd mij (zonder dat ze nog maar goedemiddag had gezegd of mijn kant van het verhaal had aangehoord) op zeer klantonvriendelijke wijze te horen gegeven dat ik de bedbank “echt niet voor die prijs mee ging krijgen”. Ik heb haar proberen uit te leggen dat ik de manier van communiceren zeer onprettig vind.

Vervolgens heb ik haar gevraagd of ik er een officiele klacht over kon indienen. Dat kon wel gaf zij aan maar zal niets oplossen. Ik heb gestaan op een klacht en deze is uiteindelijk ingediend. Binnen 2 weken zou ik terug gebeld worden.

Daar ik halverwege januari nog steeds niets heb gehoord, heb ik gebeld. Na bijna 20 minuten wachttijd werd mij verteld dat mijn klacht al was afgesloten!!!
Ik vroeg de medewerkster hoe een klacht kan worden afgesloten als de klager daar niet eens van op d ehoogte is gebracht. Zij gaf toe dat dit raar was, heeft nogmaals mijn verhaal aangehoord en zou mijn klacht nogmaals doorsturen. Wederom zou ik binnen 2 weken gebeld worden.

Tot mijn grote verbazing ontvang ik vandaag (nog NET) binnen de twee weken een e-mail van IKEA. Ze hebben mijn melding ontvangen en betreuren dat het product niet op voorraad was?!
1: Het was geen melding maar een klacht!
2: Het product was WEL op voorraad maar werd ondanks de foutieve prijsvermelding op de website niet voor de aanbiedingsprijs meegegeven!

Ik voel me totaal niet serieus genomen door de IKEA en ben zeer teleurgesteld dat een grote organisatie zoals de IKEA zijn klachten klaarblijkelijk niet op een fatsoenlijke manier kan verwerken en afwerken. Helaas lijkt het erop dat de IKEA ook bij geen enkele geschillencommissie of klachtencommissie aangesloten zit.

Ik zou tevreden zijn als er een serieuze inhoudelijke reactie op mijn klacht komt (daar wettelijk bepaald is dat een verkoper zijn product ook moet verkopen tegen de prijs waarvoor het product is aangeboden, mits dit in het algemeen maatschappelijk verkeer redelijk en billijk wordt geacht) en ik inderdaad alsnog gecompenseerd wordt in de aankoopprijs van de Hemnes bedbank.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 06 februari 2014 om 17:55 geantwoord

Naar aanleiding van deze melding hebben wij dit inhoud hiervan toegevoegd aan het door de klant opgegeven referentienummer. Wij zullen de collega's die de eerder gemaakte melding in behandeling hebben genomen, vragen hier zo spoedig mogelijk bij de klant op terug te komen. IKEA Nederland

Heeft op 03 april 2014 om 09:04 geantwoord

Helaas is spoedig bij de IKEA blijkbaar echt een relatief begrip... Tot op heden (dus 2 maanden verder) nog steeds niets vernomen van de IKEA!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

Bericht van

3 jaren geleden - Hej! Uit je reactie op de oplossing begrijpen we dat je de brief met informatie over een tegemoetkoming, die onze collega's je in februari hebben gestuurd, nooit hebt ontvangen. Vervelend! We hebben je een privébericht gestuurd met meer informatie. IKEA Nederland.

Alle klachten die gemeld zijn door Lubeck2014