Klacht: Foutief pak laminaat

op 03 juli 2015 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

In maart 2015 heb ik bij Leen Bakker in Breda laminaat besteld (40 m2), dat ik later heb afgehaald. Op alle pakken stond hetzelfde artikelnummer / kleurnummer.

Nadat de vloer gelegd was, bleek dat er een pak tussen had gezeten met een foutieve kleur en glans. De medewerker vertelde mij dat er inmiddels een nieuwe “serie” van dit laminaat was en dat ik kennelijk nog een pak met een “oude” kleur (en glans) had ontvangen. De artikelnummers van het “oude” en “nieuwe” laminaat waren overigens wel verschillend. Ik had kennelijk nog een pak ontvangen van het “oude” laminaat. Mijn vloer was al gelegd, immers, toen is het kleurverschil pas aan het licht gekomen.

Ik heb toen een klacht ingediend, waarbij ik aan heb gegeven dat de vloer al gelegd was en dat ik nu opnieuw kosten moest maken om de vloer er (deels) weer uit te laten halen en opnieuw te leggen (zelf kan ik dit niet). Dit was blijkbaar niet genoteerd door de medewerker; alleen dat men uit een ander filiaal nog een pak van de “oude” kleur vandaan zou halen. Ik heb zelfs nog foto’s gemaakt en laten zien van het probleem.

Vervolgens heb ik wederom (na de zoveelste keer langs gaan in de winkel en bellen) telefonisch contact gehad. Het pak moest uit Rotterdam komen; dit heeft een aantal weken geduurd. Voordat ik het pak ben gaan halen, heb ik zekerheidshalve tevoren nog even gebeld of het er daadwerkelijk was en of mijn klacht (het eruit laten halen en opnieuw leggen) dan ook opgelost zou worden. Dit zou tegelijkertijd met het ophalen van het pak laminaat besproken worden, echter toen ik in de winkel aankwam, was hier niets van bekend en heb ik alleen het pak vervangende laminaat meegenomen en nogmaals de klacht ingediend. De medewerker heeft dit op 15 juni nogmaals in het systeem ingevoerd. Hij vertelde mij dat het niet duidelijk was dat de vloer toen al gelegd was (terwijl ik hem hier foto’s van had laten zien).
Toen ik heden (3 juli) nog niets vernomen had, ben ik maar weer eens gaan bellen. Men heeft toen contact gehad met het hoofdkantoor, waarna er een vergoeding van 10% kon worden gegeven (in mijn geval iets van € 23,-). Met dit bedrag kan ik het laminaat niet opnieuw laten leggen.

Ik heb dus als gevolg van een fout van Leen Bakker een vervolgschade, die door hen niet gecompenseerd wordt. Daarom dien ik hier nogmaals mijn klacht in, in de hoop dat dit nu wel naar tevredenheid opgelost kan worden.

Ik ben tevreden als Leen Bakker mij de extra kosten die ik moet maken om de vloer in orde te krijgen, volledig vergoedt.

Alle klachten die gemeld zijn door Rippe