Klacht: Fout na fout na fout; de oplossing volgens LOI? Een zakcentje als tegemoetkoming.

op 31 juli 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Keer na keer foutieve informatie ontvangen. De stage uren, de af te ronden vakken voor aanvang van de stage, bergen informatie opvragen om een zogenaamde vrijstelling te verkrijgen wat bij voorbaat al kansloos was (dit wist LOI, maar hé “even vergeten dat de regels veranderen,” vreemde nakijkmethodes door een ‘docent’; via LinkedIn gebleken: iemand die Communicatie gestudeerd heeft maar af en toe in een dierenasiel werkt?.. (Ik doe de opleiding tot Paraveterinair). Het antwoord van LOI?

Je krijgt één maand lesgeld terug (148 euro).

Volledige restitutie van het lesgeld. Het is voor mij binnen vier maanden één grote teleurstelling gebleken. Ik pieker er niet over de studie af te maken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Mandy, Hartelijk dank voor je bericht. Zou je nader kunnen specificeren wat er exact is gecommuniceerd wat volgens jou onjuist is? Tevens geef je aan dat er met betrekking tot vrijstellingen en de nakijkmethoden onduidelijkheden zijn. Uit jouw bericht kan ik echter niet duidelijk opmaken wat er exact foutief is gecommuniceerd en/of onduidelijk. Zou je je klacht nader kunnen aanvullen met wellicht enkele concrete voorbeelden? Na ontvangst, zou ik je beter van dienst kunnen zijn. Ik verneem het graag van je. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Thirza namens LOI Webcare Met vriendelijke groet, Thirza namens LOI Webcare

Bericht van LOI

1 maand geleden - Goedemiddag Mandy, Om jou verder te kunnen helpen, ontvangen wij nog graag een reactie van je. Met vriendelijke groet, Lianne LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht MandyR

1 maand geleden - Hallo Lianne, Dank voor je bericht. Sorry dat ik laat antwoord, ik was ziek. :) Je treft de hele zaak via klachtennummer #966431 - #979641, kun je daar iets mee? Zo niet, ik probeer het wat uitgebreider te beschrijven: Keer na keer foutieve informatie ontvangen: - De stage uren: volgens de eerste studie brochure 720, in de leeromgeving 640, volgens de klantenservice medewerker die ik toen heb gebeld 720, erna via een andere ks medewerker (die ik belde omdat mijn cijfer meer dan 8 weken op zich liet wachten) toch 640 uur... Ik zou een nieuwe, juiste brochure ontvangen om de hele zaak te verduidelijken. Deze heb ik echter nooit gezien. - De af te ronden vakken voor aanvang van de stage: eerst zou het om Generiek 1 en Kerntaak 1 gaan (volgens een docent én de online leeromgeving), later via een klantenservice medewerker hoorde ik dat het alleen om 'Voeren en verzorgen van dieren' ging. - Vrijstelling: ik moest van de LOI afdeling die over de vrijstellingen gaat alle info rondom Engels dat ik had afgerond tijdens mijn HBO opleiding opvragen. Zo gezegd, zo gedaan. Dubbel zelfs omdat er meer informatie nodig was. Er is zeker een maand overheen gegaan en ik heb echt meerdere oude docenten moeten najagen van de Haagse Hogeschool om de info te verkrijgen, voordat ik hoorde dat het hele plan eigenlijk alleen kans van slagen had als ik voor augustus 2017 zou slagen voor de opleiding van LOI. Tsja.. - De docent: niets ten nadele van de docent, ik noem online dan ook geen namen, maar hoe kan iemand die in de communicatiebranche een carrière heeft opgebouwd (waar ik overigens respect voor heb) mij les geven bij een medisch vak? Zij is noch dierenarts, noch paraveterinair. - Gebrekkige communicatie; na iedere gestuurde e-mail krijg ik te horen dat het een aantal dagen kan duren voor het antwoord volgt. Niet gek, heel normaal. Maar ik krijg negen van de tien keer ook daarna weer een e-mail met het bericht dat het langer zal duren voor er antwoord volgt. het voelt voor mij (net als bij het nakijken van mijn eerste toets), alsof het allemaal héél traag en stroef verloopt. Ik kom geen stap verder zo. Dat na dit hele verhaal iemand van de Klachtenunit mijn punten dan afdoet in de trant van 'het valt allemaal wel mee' en mij probeert neer te zetten als zeur en onwetend gooit natuurlijk wat olie op het vuur. Ik moet zeggen dat ik de LOI echt héél beu ben. Maar hopelijk kun jij mij op andere gedachte brengen. ;) Ik hoor graag van je Lianne, dank alvast. M.v.g. Mandy

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 18 augustus 2017 om 15:51 geantwoord

Beste Mandy,

Hartelijk dank voor de toelichting. Ik heb jouw dossier nader bekeken. Ik heb begrepen dat de situatie reeds in behandeling is bij onze Klachtenunit. Indien je het niet eens bent met de beoordeling die hieruit is gekomen, is het mogelijk bezwaar aan te tekenen door een reactie op het bericht te sturen met jouw bevindingen. Ik kan hierin helaas niks anders voor je betekenen.

Thirza
LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door MandyR