Klacht: Fout bij het kopen van Ryanair ticket. en twee maanden wachten op geld terug

op 27 juni 2016 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

11-05-2016, I bought a ticket to travel to Eindohven Porto. 
I paid by iDEAL E57,99 . My bank paid . Ryanair canceled the trip without notice . The contact email is marilia_seabra@live.com . 13-05-2016 ryanair said my bank refused payment .
I contacted Adyen , in Amesterdam. and they informed me that the payment was made , ( not denied ) by my bank. Was deposited in the bank account of Ryanair , Order number 4814629771420101. On 11 Maio 2016 .
I do not understand.
I did not travel on time , I had to buy another ticket . And yet for height , do not return me my money. It’s been almost two months. Do not tell me it’s normal. I demand my rights .
The response of Ryanair 17-05-2016 , is different from the Adyen response .
Ryanair yesterday:
Artur 09:33:42 pm

I just wanted to let you know that the payment on your booking has been declined and Ryanair has not received any money for the booking that has been declined and your credit card company should automatically re-credit your account with the amount originally deducted from your card.

Is there anything else I can help you with today?
09:36:00 pm
If there is anything else I can help you with please come back to us. Goodbye, thank you for using our Live Chat Service. If you would like to receive a transcript of this conversation, please click on the little envelope on top left corner.

Gewenste Oplossing:

I want my money. tomorow i go klacht in the police.

Ryanair and Adyen dont tel me the same.

Reactie van de melder van de klacht Seabra

9 maanden geleden - Adyen zegd - Bel Ryanair, You geld is in Ryanair bankacount. Ryanair zegd- Your credit card company should automatically re-credit your account. Waar is mijn geld???

Bericht van Adyen

8 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Dank voor uw bericht aan Adyen. Adyen is een bedrijf dat in opdracht van online winkeliers betalingen via credit card, iDeal en andere betaalmethoden afhandelt. Adyen levert alleen de achterliggende technische systemen voor afhandeling van betalingen aan winkeliers. Adyen is enkel een technische dienstverlener, voor vragen over uw individuele betalingen en de status van uw bestelling kunt u contact opnemen met de winkel waar u de bestelling/betaling heeft gedaan. Wanneer u ons een PSP-nummer of een printscreen van het bankafschrift kunt toesturen, kunnen wij proberen de transactie te achterhalen. Stuurt u altsublieft uw volledige IBAN nummer naar support@adyen.com, dan gaan wij voor u met Ryanair regelen dat u uw tickets toegestuurd krijgt. Zie voor meer informatie: https://www.adyen.com/home/information-for-shoppers Met vriendelijke groet, -- Adyen Support support@adyen.com www.adyen.com

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 25 juli 2016 om 14:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw bericht aan Adyen.

Adyen is een bedrijf dat in opdracht van online winkeliers betalingen via credit card, iDeal en andere betaalmethoden afhandelt. Adyen levert alleen de achterliggende technische systemen voor afhandeling van betalingen aan winkeliers. Adyen is enkel een technische dienstverlener, voor vragen over uw individuele betalingen en de status van uw bestelling kunt u contact opnemen met de winkel waar u de bestelling/betaling heeft gedaan.

Wanneer u ons een PSP-nummer of een printscreen van het bankafschrift kunt toesturen, kunnen wij proberen de transactie te achterhalen. Stuurt u altsublieft uw volledige IBAN nummer naar support@adyen.com, dan gaan wij voor u met Ryanair regelen dat u uw tickets toegestuurd krijgt.

Zie voor meer informatie: https://www.adyen.com/home/information-for-shoppers

Met vriendelijke groet,
--
Adyen Support
support@adyen.com
www.adyen.com

Alle klachten die gemeld zijn door Seabra