Mijn Klacht:
Afgelopen 14 maart 2025 heeft Fonteyn Uddel een advertentie geplaatst op Marktplaats
Het ging om een tuinhuis.
Ik dacht, ik kan maar beter meteen bellen ook.
Ik kreeg toen een medewerker aan de lijn die later een nieuwe medewerker bleek te zijn.
Ik vertelde hem dat ik interesse had in het tuinhuis en dat ik een bod gedaan had van 500 euro.
Ik was overigens de eerste die een bod van 500 euro had gedaan.
Ik vroeg hem toen of hij de advertentie op gereserveerd kon zetten voor me waarop hij me antwoorde dat hij dat niet kon doen, daar zou volgens hem iemand anders over gaan, maar ik hoefde me geen zorgen te maken zei hij, het tuinhuis was voor mij.
Ik heb telefonisch toen een afspraak met hem gemaakt voor de maandag erop (maandag 17 maart) Ik zou dan het tuinhuis demonteren om mee te nemen.
Maandag 17 maart was ik op tijd bij Fonteyn na 1,5 uur rijden.
Toen ik daar was bleek dat de nieuwe medewerker het niet doorgegeven te hebben en een andere medewerker inmiddels het tuinhuis voor een ander gereserveerd had.
Na wat wikken en wegen samen met Fonteyn, stelde Fonteyn voor dat ik dan een outlet Bazel tuinhuis zou mogen meenemen.
In de eerste instantie was ik daar erg blij mee, dan hoefde ik het tuinhuis die geadverteerd stond op Marktplaats niet zelf uit elkaar te halen.
Wat bleek uiteindelijk, dat het outlet model misschien niet helemaal compleet zou kunnen zijn. Ik vroeg aan Fonteyn wat er dan zou kunnen missen, dat wisten ze niet, het zou een balkje kunnen zijn of iets dergelijks.
Toen werd m’n enthousiastme al iets minder.
Ik vroeg Fonteyn vervolgens of het outletmodel voor de rest helemaal hetzelfde was als het demomodel van de advertentie waarop Fonteyn zei met enige twijfel dat er geen dakbedekking bij het outletmodel zit, dezelfde dakbedekking zou me bij Fonteyn rond de 400 euro extra gaan kosten.
Toen werd m’n enthousiastme veel minder.
Het demotuinhuis was ook behandeld met verf, dat zou ook nog bovenop de kosten van het outletmodel komen.
Im was niet meer enthousiast en dat heb ik wel laten blijken toen Fonteyn al aankwam met een fles wijn van Fonteyn.
Ik vertelde waarom mijn enthousiastme weg was.
Ik zei wanneer ik heel eerlijk moet zijn, dan toch liever voor het demotuinhuis had gekozen tenslotte was ik de eerste en had ik de eerste afspraak gemaakt voor dat tuinhuis.
Fonteyn begreep me maar is daar eigenlijk niet op ingegaan.
Fonteyn zou proberen te regelen of en dakbedekking en verf gratis bij het outletmodel geleverd zou mogen worden en zou daar achteraan.
Tot 31 maart, een week lang, heb ik bijna dagelijks Fonteyn opgebeld. Meerdere malen is er een terugbelverzoek gemaakt voor de werknemer van Fonteyn die erover ging, maar ik ben geen enkele keer teruggebeld door hem. Ik heb diegene een keer direct aan de lijn kunnen krijgen afgelopen zaterdag 29 maart.
Hij kon me niet duidelijk vertellen of ik wel of niet dakdekking erbij zou kunnen krijgen, ik zou er misschien ook verf bij kunnen krijgen zei hij nog. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik eigenlijk genoegen zou moeten nemen met het outletmodel waarbij geen dakbedekking was inbegrepen, die was immers nieuw.
Ik legde Fonteyn toen het hele verhaal nog eens uit, dat ik dan als eerste bieder van 500 euro recht zou moeten hebben gehad op de eerste keuze en dat ik dan toch voor het demomodel gekozen zou hebben, dat had me dan wel even tijd en energie gekost, maar ik had de dag dat ik kwam voor dat tuinhuis m’n gereedschap al meegenomen en die dag ingepland ervoor.
Nu zou het me veel meer gaan kosten da 500 euro, inclusief dakdekking en verf wat niet bij het outletmodel zit.
Ik vroeg vervolgens aan Fonteyn of ik dan iemand anders zou kunnen spreken hierover.
Iemand van de klantenservice zou me te woord zou kunnen staan, ik zou teruggebeld worden.
Ik ben niet teruggebeld.
Ik voel me hier helemaal niet goed bij of serieus genomen bij.
Nogmaals, ik had de eerste keus moeten krijgen als eerste bieder van de vraagpijs van 500 euro die Fonteyn voor het tuinhuis gevraagd had. Die andere bieder had dan de keuze moeten kunnen krijgen om het outletmodel te willen kopen, ik niet.
Ik heb 31 maart weer naar Fonteyn gebeld en weer kon er alleen een terugbelverzoek gegeven worden aan diegene die erover ging en weer niet telefonisch bereikbaar was direct.
Voor de vierde of vijfde keer is dat verzoek inmiddels gedaan.
Ik heb toen een mail gestuurd naar een leidinggevende.
Vervolgens word ik bijna direct daarna opgebeld door de werknemer van Fonteyn die me al bijna een week niet had teruggebeld. Volgens hem had zijn leidinggevende hem die opdracht gegeven.
De leidinggevende heeft me zelf geen antwoord willen/kunnen geven.
Het antwoord was nu duidelijk, ik kon kiezen voor het outletmodel of de order zou ingetrokken worden.
Dat is het antwoord wat ik kreeg.
Ik vind dat Fonteyn heel amateuristisch te werk is gegaan.
Ik sluit me volledig aan bij de andere mensen die niet veel goeds te vertellen hebben over Fonteyn.
Ik ga daar nooit meer heen.
Gewenste Oplossing:
Ik zou tevreden zijn wanneer ze alsnog gratis dakbedekking en verf zouden bieden bij het tuinhuis Bazel.
