Klacht: Finale Kwijtschelding

op 17 oktober 2016 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Heb vorig jaar Menzis waar ik al tig jaren een schuld heb gevraagd of er een oplossing voor mijn probleem geboden kan worden.
Mijn vriendin weet van mijn schulden af en ziet hoe het mij benadeeld nu ik al een tijd mijn leven probeer op te pakken. Ik betaal nu netjes mijn schulden en vaste lasten met de nodige hulp van schuldhulp verleners. Omdat ik vast besloten ben om er vanaf te komen.

Vele van mijn vele schulden zijn al kwijt gescholden en bieden mij een tweede kans! Ik los het zelf op omdat het probleem ook door mij veroorzaakt is. Ik neem alle verantwoordelijkheid op mij aangezien ik de veroorzaker ben!!

Leven met schulden maakt je leven heel klein en beperkt en je loopt altijd achter de feiten aan. Alles stapelt zich op en wordt alleen hoger.

Menzis daar heb ik een hele grote schuld en heb ze vorig jaar gevraagd voor een finale kwijting zodat ik weer met een schone lei kan beginnen. Mijn voorstel was dat ik het bedrag van 1.500 in termijnen wilde voldoen zodat ik toch binnen een jaar schuldvrij zou zijn. Maar daar ging Menzis niet mee akkoord zij wilden het bedrag binnen 14 dagen op de rekening hebben. Ik heb zoveel gehuild en wanhopig bekeken wat mijn opties waren. Toen zei een vriendin dat zij mij een gift kon schenken van €1.500 en heb direct Menzis benaderd en vanaf dat moment duurde het ook nog eens maanden op een reactie en kreeg allemaal afwijzingen.
Ze zijn akkoord gegaan met het bedrag alleen voldeed het niet aan de eisen het moest binnen 14 dagen op hun rekening. Daar kon ik op terug komen omdat ik een gift had gekregen en heb Menzis dat direct laten weten.

Heb contact gehad met het Juridische Loket en mijn verhaal gedaan. Menzis is mij tegemoet gekomen zie ook mijn bevestiging in het toegevoegde bestand. Juridisch Loket heeft mij geadviseerd om een klacht in te dienen tegen Menzis.

Ik probeer als een gek uit de uitzichtloze situatie te komen. Alles wat ik kan doe ik !! Als voorbeeld voor mijn kind. Als wanbetaler bekend staan ben ik echt zat en wil hier uit !!!! Ik heb Menzis gesmeekt en gesmeekt, zij willen niet terug komen op hun eerdere mail.

Na vele mails en op advies van Juridisch Loket stuur ik deze klacht. Ik ben wanhopig op zoek naar een rustig bestaan en werk er keihard voor.

Toegevoegd vorig jaar gestuurde brief naar Menzis voor Finale Kwijtschelding en Menzis antwoord. Zelfs Mevrouw Berg van schuldhulpverlening heeft getracht mij te helpen zie haar verzonden mails ook naar Menzis.

Wanneer Menzis terug komt op eigen voorstel dat het geld €1.500 binnen hun vastgestelde termijn van 14 dagen op de rekening staat. Ik heb mijn gift voor Menzis nog en kan het direct voldoen. Geef mij alstublieft een tweede kans Menzis Alstublieft ... Geef mij en vooral mijn zoontje een nieuwe kans zonder schulden..

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Menzis Zorgverzekeringen in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Menzis Zorgverzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Menzis Zorgverzekeringen

Heeft op 19 oktober 2016 om 15:33 geantwoord

Heeft op 20 oktober 2016 om 11:39 geantwoord

Bedankt Menzis voor uw antwoord maar dit is geen geboden oplossing. Dit is het in behandeling nemen van de klacht.

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

1 maand geleden - Dat klopt, want voor een oplossing heb ik niet de bevoegdheid en expertise. Ik heb alles gedaan wat ik voor je kan doen op dit moment. Mijn collega's gaan kijken wat er mogelijk is. Met vriendelijke groet, Kees Menzis

Reactie van de melder van de klacht brenir

1 maand geleden - Menzis !!! Top ik ben zojuist gebeld en ze zijn AKKOORD gegaan!!!! Mijn jaren kunnen niet meer stuk.... Eindelijk van de naam wanbetaler af!!! Bedankt KLACHT.NL

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

1 maand geleden - Fijn om te lezen dat het is opgelost Brenir, ik ben oprecht blij voor je. Ik wens je veel geluk in de toekomt. Met vriendelijke groet, Marcelle Middendorp Menzis

Alle klachten die gemeld zijn door brenir