Klacht: Fiets voldoet niet door foutieve montage

op 24 juni 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

we hebben 10-05-2017 een puch rook besteld; deze zou op vrijdag geleverd worden; helaas geen track en trace. speciale toeslag betaald voor levering in de avond. fiets komt niet. na bellen met fietsenwinkel; de fiets moet komen. vrijdag toch geen fiets; op zaterdagavond wordt de fiets geleverd.De bijbestelde insteekketting past niet op het ringslot, omdat het van een merk is wat niet past; deze is met suc6 omgeruild. De fiets stuurt erg zwaar en na 5-10 kilometer verliezen we een trapper( niet goed gemonteerd) na contact afgesproken dat een servicespecialist zou terug bellen; na wederom navragen wordt er mede gedeeld dat er een service verzoek is gestuurd naar een servicepunt. na weer 2 dagen krijgen via het servicepunt de vraag of contact willen opnemen. fiets is daar afgeleverd en bleek dat de stuur huls verkeerd gemonteerd was en daardoor was al veel schroefdraard versleten. voorstel was om de fiets retour te sturen.na nog een aantal keer bellen gevraagd wanneer de nieuwe fiets komt. we wachten tot de fiets retour is, maar die was al 3dgn daarvoor opgehaald. bij de 2 fiets stuurde deze wel goed, maar was het stuur beschadigd en het afdekrubber van de stuurpen pastte niet. fietst retour gestuurd. Ook deze fiets kwam niet op de dag dat deze geleverd zou worden. De dag erna na contact zou deze om 16:00 uur geleverd worden. speciaal eerder van een dag weg thuis gekomen. Om 1945 uur werd er gebeld of het een andere dag macht. Nee, natuurlijk dus om 20:30 uur toch geleverd, maar dus geweigerd. Omdat we bij de derde fiets niet weer voor niets thuis wilde blijven. zou deze geleverd worden bij een fietsenwinkel van fietsenwinkel. Omdat ik al zoveel keer heb moeten bellen en zoveel tegenslag had zou ik uit coulance de insteekketting gratis krijgen; nooit een bedrag teruggeboekt gehad. De 3e fiets afgehaald bij de fietsenwinkel met wederom krassen op het stuur, nu wat lichter; zou geen roest mogen geven. het stuur stuurt wederom zwaar, maar dat hoort bij Puch is mij verzekerd. ook na uitleggen dat de 1e fiets hetzelfde had, maar foutief gemonteerd.
Dit keer zonder tussenkomst van fietsenwinkel naar het servicepunt gereden( op de fietsendrager van de auto) na nul km fietsen wordt de zelfde montagefout geconstateerd met dezelfde schroefdraad beschadigng. De fiets nu definitief retour. Geld zou met 5 werkdagen retour gestort worden. na 10 dgn nog niets retour ontvangen. na contact wordt eerst gemeld dat de fiets nog niet retour is en dan wordt er later gemeld dat de fiets nog beoordeeld moet worden. gaat maandag gebeuren. Dat is elke keer het standaard antwoord. geef het door; kom erop terug. wat wordt gevolgd door geen communicatie. de enige keer dat ik direct reactie krijg is als ze melden dat er een afdeling niet is die erover gaat9 specialist of financieel)

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn geld retour heb.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenwinkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fietsenwinkel

Heeft op 27 juni 2017 om 15:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Johan,

Vervelend om te horen dat het afleveringsproces niet is verlopen zoals je mag verwachten van ons. Ik kan me voorstellen dat je dit snel achter de rug wil hebben.

Ik zie dat het geld inmiddels is overgemaakt. Bij verdere vragen, neem gerust contact op.

Vriendelijke groet,
Maarten - Fietsenwinkel.nl

Heeft op 27 juni 2017 om 18:52 geantwoord

is het minste wat er gedaan kon worden. Helaas heeft het mij meer dan € 30,- aan belkosten gekost; € 5,- leveringstoeslag voor de avond welke niet gerealiseerd is; en na 3 keer leveren nog geen goed werkende fiets ontvangen; laatste keer zelfs € 25,- betaald voor inspectie aanservice punt. doordat we het helemaal zat waren. Ook de terugbetaling wordt pas snel gerealiseerd na plaatsing tussenkomst van klacht. nl Echt zwaar frustrerend en belagelijk dat er zo gewerkt wordt; ook tussentijdse toezeggingen worden niet nagekomen. Toegemoetkoming in de kosten/uit coulance/ ter compensatie terugbetaling van een insteekketting is nooit ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door famdedreu