Klacht: Fiets kapot binnen een jaar, garantie geweigerd door geen servicebeurt

op 30 juni 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb mijn fiets minder dan een jaar geleden aangeschaft bij Fietsenwinkel.nl. Ik dacht dat er een slag in mijn wiel zat omdat de fiets plotseling begon te zwabberen, dat is echter niet het geval, er zijn een tweetal spaken afgebroken (de kop die door de naaf heen steekt is afgescheurd). Daardoor is de spanning van het wiel en kan het wiel vrij bewegen. Lijkt me niet de bedoeling bij een fiets van nog geen jaar oud.

Ik heb hierover fietsenwinkel gebeld, deze hebben mij echter de garantie geweigerd omdat ik niet na 3 maanden een servicebeurt heb laten doen. Een onafhankelijke fietsenwinkel heeft mij verteld dat dit bij hun wel gewoon onder garantie valt en dat dit niet normaal is voor zo’n nieuwe fiets. Er is ook nergens duidelijk gemaakt dat je garantie (praktisch) vervalt als je geen servicebeurt laat doen.

Gewenste Oplossing:

Fietsenwinkel repareert de fiets onder garantie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

Reactie van de melder van de klacht nwesthoff

3 weken geleden - https://youtu.be/CagHGwpst7I Ik heb ook nog een lachen filmpje gemaakt want hij is dus echt best wel stuk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

3 weken geleden - Zoals telefonisch besproken wachten we je foto's af, Nils. We nemen zodra deze binnen zijn direct contact met je op! Met vriendelijke groet, Maarten - Fietsenwinkel.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenwinkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fietsenwinkel

Heeft op 06 juli 2017 om 17:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Nils,

Aangezien we op dit moment via Facebook met je in gesprek zijn, zullen we dit sluiten.

Zodra we een update hebben omtrent deze situatie komen we direct bij je terug.

Met vriendelijke groet,

Maarten - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door nwesthoff