Klacht: Fiets besteld, niet geleverd en weg geld

op 21 september 2017 over BikeDepot in de categorie Fietsenwinkel

Op maandag 4 september 2017 hebben we bij BikeDepot een fiets besteld voor onze jongste zoon. Hiervoor hebben 275,- euro overgemaakt.
Omdat ik geen bevestiging van de bestelling kreeg (meestal met een link, zodat je de status van de bestelling kunt volgen), heb ik dinsdag 5 september contact opgenomen met BikeDepot en gevraagd om een bevestiging van onze bestelling. Hierbij had ik contact met ene Leon, die mij zowel telefonisch als per mail vriendelijk te woord stond.
Op vrijdag 8 september liet Leon weten dat ik nog dezelfde dag een mail zou ontvangen met de bevestiging van de bestelling. Het hele weekend geen mail ontvangen, dus maandag 11 september weer contact gezocht.
Telefonisch is BikeDepot steeds moeilijk bereikbaar, per mail krijg ik redelijk snel antwoord (d.w.z. nog dezelfde dag tot 1 of 2 dagen later). Op mijn mail van 11 september kreeg ik direct een reactie en toen bleek dat de bestelde fiets volgens Leon niet meer op voorraad was. In de mail werd wel de optie geboden om andere fietsen te bestellen. Dit heb ik vervolgens thuis besproken en we besloten om daar vanaf te zien. Opmerkelijk was wel dat de oorspronkelijk bestelde fiets 7 versnellingen had (prijs 275,- euro) en dat de alternatieve fietsen geen of 3 versnellingen hadden en ook prijs hadden van 275,- euro of meer ….
Op dinsdag 12 september heb ik Leon per mail laten weten dat we afzagen van een verdere bestelling en heb ik hem verzocht om het bedrag van 275,- euro terug te storten op onze bankrekening. Hoewel hij natuurlijk alle gegevens zou moeten hebben, heb ik in mijn mail (om het hem gemakkelijk te maken), het bestelnummer van onze bestelling genoemd en tevens onze bankrekeningnummer, etc.
Op woensdag 13 september kreeg ik van Leon een begripvolle mail en de toezegging dat hij het geld had gecrediteerd en dat het geld 1 od 2 dagen later (dus in ieder geval voor het weekend) op onze rekening zou staan.
Ik heb gewacht tot dinsdag 19 september, maar het geld stond nog steeds niet op onze rekening. Dus maar weer eens gebeld. Geen gehoor. Dus heb ik een boze, maar correcte mail gestuurd, waar ik woensdag 20 september een reactie op kreeg.
In de mail stond de vraag of ik wilde controleren of het geld nu wel op de rekening stond. De mail kwam van ene Jeroen, werkzaam bij de servicebalie. Ik heb dat direct gecheckt via de bankapp op mijn mobiele telefoon, maar het geld bleek niet gestort. Dit heb ik ze direct in een mail laten weten. Later op de dag heb ik nogmaals getracht telefonisch contact te krijgen. Geen gehoor of ik kreeg de \’in gesprek\’ toon.
Het is nu donderdag 21 september as. en hebben we nog steeds ons geld niet. Inmiddels hebben we een andere fiets voor onze zoon gekocht. Ik blijf bellen met en mailen naar BikeDepot, maar heb weinig hoop in een correcte afhandeling. Zeker gezien de slechte recensies die ik op internet tegenkom. Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik nooit een fiets besteld bij BikeDepot …………..

Ik ben tevreden als het geld (275,- euro) wordt teruggestort.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BikeDepot

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BikeDepot nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HeMe