Klacht: Fictieve leverningspogingen?

op 06 februari 2018 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In de afgelopen 1,5 jaar heb ik vele pakketen van UPS in goede orde ontvangen. De pakketen zijn afkomstig van een drukker in Duitsland. De folders worden in goede orde overgeleverd aan UPS die het vervolgens keurig een dag later bezorgt.

De afgelopen 2 zendingen gaat het echter goed mis!
In de tracking van UPS verschijnt een melding dat er een poging is gedaan om het pakket af te leveren, op een tijdstip waarbij ik gewoon thuis was, zonder dat er een briefje in het mijn brievenbus is achtergelaten! Dit heeft zich tot 2 keer toe herhaald totdat er daadwerkelijk een briefje lag met de melding dat de laatste poging was ondernomen (wederom op een tijdstip waarbij iemand thuis aanwezig was).
In het verleden heb ik regelmatig mijn pakket folders afgehaald bij een van mijn buren, maar dat was schijnbaar tot 3 keer toe niet mogelijk?
Daarnaast heb ik geen enkele keer een bel gehoord terwijl die naar behoren functioneert!
Resultaat? Een pakket wat op 23 JAN 18 om 09:06 aan UPS is overgedragen, uiteindelijk 02 FEB 18 om 17:54 in ontvangst is genomen (nadat ik besloten heb het zelf op te halen bij een accespoint na werktijd!!).

De laatste zending heb ik met spoed besteld, wat betekent dat de drukker ze sneller heeft klaargemaakt en 01 FEB 18 om 19:08 het pakket heeft overgedragen aan UPS. Wederom een fictieve leveringspoging (zonder een briefje in de brievenbus) op 02 FEB 18, op een tijdstip dat ik gewoon thuis was, wederom hetzelfde tafareel op 05 FEB 18. Vandaag (06 FEB 18) zijn de folders uiteindelijk geleverd.

Na 1,5 jaar goede leveringen gaat het dit jaar ineens flink mis. Het spijtige is dat de klantenservice slechts een melding doet en dat beloftes die gedaan worden aan de telefoon niet worden nagekomen.

Ik verwacht dat UPS haar verantwoordelijkheid neemt en mij contacteerd over een passende oplossing en financiële compensatie voor deze fictieve bezorgingen en de gevolgen daarvan.

Gewenste Oplossing:

- Wanneer de eindverantwoordelijke binnen UPS met mij contact opneemt
- Wanneer de extra financiële kosten die gemaakt zijn door UPS worden vergoed

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 07 februari 2018 om 07:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende ervaring. Wij hebben deze leveringen voor u nagekeken.

Levering 1ZA31A270430404280 : Bij de eerste leverpoging is infonotice 983534631651 bij u achtergelaten en bij de 2e leverpoging is infonotice 983556212189 bij u achtergelaten. Het pakket is uiteindelijk bij de 3e leverpoging bij u afgeleverd.

Levering 1Z49957F6829301502 : Voor deze levering is er bij elke leverpoging een infonotice bij u achtergelaten, namelijk 983548387953, 983506153748 en 983589287627 .

Elke infonotice wordt door de chauffeur niet alleen ingevuld, maar ook gescand en gelinkt aan de zending. Het zou heel vreemd zijn dat hij of zij deze dan niet bij u in de brievenbus achterlaat.

Het center zal in ieder geval over uw klacht geinformeerd gaan worden en wij gaan ervan uit dat uw klacht hiermee is opgelost.

Met vriendelijke groet,
UPS Social Media Team

Heeft op 07 februari 2018 om 08:13 geantwoord

er is geen oplossing geboden, slechts en constatering dat de infonoticen wel gescanned zijn, maar deze zijn toch echt niet in mijn brievenbus verschenen.
ik betwijfel of de bezorger uberhaupt op mijn adres verschenen is!!
Onze bel fuctioneert gewoon maar toch heeft de bezorger geconstateerd dat ik niet thuis was op een tijdstip dat ik toch echt thuis was?!
Ook is het niet bij de bezorger opgekomen om mijn pakket met folders achter te laten bij een van mijn buren in het apartementencomplex?

Ik laat met niet met dit bericht afschepen.
Ik wens graag iemand te spreken van UPS met verantwoordelijkheid en/of authoriteit.
Deze zaak laat ik niet rusten totdat UPS haar verantwoordelijkheid genomen heeft en met een echte oplossing komt!

Alle klachten die gemeld zijn door Mike LAcosta