Klacht: bijbetalen in plaats van garantie

op 01 januari 2018 over FEIN Nederland in de categorie Gereedschap & Machines

Op 8 december 2014 heb ik een Fein Multimaster gekocht voor 267 euro inclusief BTW. De importeur zegt zelf hierover:

“Sinds 1867 bedenkt en ontwikkelt FEIN elektrische gereedschappen die staan voor de hoogste kwaliteit, prestatie en onverwoestbaarheid.”

Na bijna drie jaar geeft het apparaat de geest. De garantieperiode is drie jaar.Begin november 2017 heb ik contact met de groothandel opgenomen. Rotterdams handelshuis kan hem nakijken, maar dan betaal je verzend en onderzoekskosten. Na veel gebel en gemail en een bericht op facebook willen ze hem toch kosteloos nakijken. Echter zij bepalen of de garantie geldig is.
Gisteren kwam hun aanbod: reparatie voor 144 ex btw of (hoe coulant) een nieuwe voor 177 ex btw, dat zou met een korting van 25% zijn. Coolblue verkoopt de machine voor hetelfde geld. Mocht ik voor geen van beide opties kiezen moet ik 15 euro vernietigingskosten betalen. Dit voorstel kwam 22 december om 11:30 uur. Vanaf 12:00 uur zijn ze gesloten tot 2 januari.
Ze hebben behalve de machine daar nu ook nog een koffer en accesoires.
De klacht is dat dit bedrijf er alles aan doet om onder de garantie uit te komen en tegelijkertijd probeert een nieuwe machine te verkopen! Bovendien duurt het hele verhaal nu al 6 weken. Saillant detail: een paar jaar geleden heb ik voor hen een apparaat getest en een verslag geschreven dat is gepubliceerd. Toen werkten ze een stuk vlotter.

Ik wil minimaal mijn kapotte apparaat terug, inclusief koffer en accesoires zonder bijbetalen. En snel, dan kan ik doorwerken met een machine van een ander merk. Mijn klusbedrijf is niet dicht tot 2 januari. En maximaal haalbaar is gewoon niet goed geld terug. Dan koop ik er een van Festool of DeWalt. Qua apparaat even professioneel, qua service 100% voor de vakman!

Alle klachten die gemeld zijn door klusbedrijf 2RH