Klacht: Overname huur ketel

jolanda-tjeerd op 13 juli 2018 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een huis gekocht met een huurketel van Feenstra.
Bij de koop heb ik aangegeven de ketel over te willen nemen. Helaas was me toen niet duidelijk wat dat zou gaan kosten. Feenstra rekent voor een ketel van 4 jaar oud een afkoopsom van €1742,85. De oude bewoners hadden al zo’n €1600,- aan huur betaald. Dit betekent dus dat er ruim €3300,- wordt gerekend voor deze ketel. Momenteel verkoopt Feenstra dit type ketel voor €1134,-.
Ik heb Feenstra gevraagd of de afkoopsom omlaag kan. Hier wordt geen gehoor aan gegeven.

Gewenste Oplossing:

Ik heb voorgesteld een bedrag van €1000,- te betalen voor deze ketel.
Als Feenstra hier mee akkoord gaat ben ik tevreden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 16 juli 2018 om 10:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Van Dongen,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Uit onze administratie is gebleken dat wij de oude bewoners tijdig hebben voorzien van het wijzigingsformulier inclusief de thans geldende algemene voorwaarden. Wij zijn hier ten alle tijde transparant in geweest. U heeft het wijzigingsformulier ingevuld en aangegeven dat u de huurovereenkomst wenst te beëindigen en dat u de cv ketel wenst af te kopen. De afkoopsom staat duidelijk vermeld op dit formulier. U heeft dit bedrag handmatig aangepast, echter is dit niet toegestaan.

Conform de thans geldende algemene voorwaarden is de restwaarde berekend per 1 december 2016. De restwaarde bedraagt € 1.742,85. Wij verzoeken u vriendelijk om de hoofdsom te voldoen dan wel een betalingsregeling hiervoor te treffen via onze collega's van de afdeling Debiteurenbeheer. Zij zijn op werkdagen tussen 8.30 uur en 16.30 uur bereikbaar via 020-3428125 (lokaal tarief).

Wij zullen geen gehoor geven aan de door u gewenste oplossing en zullen niet afwijken van hetgeen eerder gecommuniceerd is.

Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

jolanda-tjeerd

Heeft op 16 juli 2018 om 12:31 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het bedrag voor de ketel van 4 jaar oud is schandalig hoog. De vorige bewoners, die het huurcontract zijn aangegaan hebben inmiddels ruim €1584,- betaald. Vervolgens moet ik voor het afkopen nog een €1742,85 betalen. Dit is bij elkaar €3326.85. Een vergelijkbare ketel kost zo'n €1100,-. Voor deze ketel moet ruim €2200,-meer betaald worden. Dat is ruim 200% meer. Dit is exorbitant veel.
Ik heb Feenstra voorgesteld tot een compromis te komen. Helaas is hier op geen enkele wijze over te praten.
Het probleem is dus nog niet opgelost

Alle klachten die gemeld zijn door