Klacht: Facturen sturen die in een onderhoudsabonnement zitten.

J.N. Paes op 10 april 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In oktober 2016 ben ik verhuisd. In deze maand gebeld met Feenstra en die zeiden dat het contract van de vorige bewoners nog liep, die kon ik gewoon overnemen. Ze zouden nog even de installatie komen checken, eventuele reparaties/aanpassingen vielen onder het contract.
23.10.2016 kreeg ik een brief dat ze op 19.01.2017 zouden komen.
Deze afspraak werd door Feenstra afgezegd i.v.m. slecht weer en in hun brief van 29.01.2017 werd de nieuwe afspraken gemaakt voor 09.03.2017. Daar zit dus 5 MAANDEN tussen !
De totale bedragen voor 3 afspraken bedragen € 439,18, hiervoor kreeg ik officiële facturen ! Ineens moest er allemaal dingen worden vervangen.
Ik heb gebeld en toen zeiden ze dat de vorige bewoners het contract inmiddels hadden opgezegd, dus werd ik als nieuwe cliënt beschouwd en moest ik alle facturen betalen.
Maar afgelopen oktober werd gezegd dat reparaties aan de ketel gratis waren omdat ik het contract van de vorige bewoners had overgenomen.
Brieven van mij sturen ze gewoon weer terug zonder enige reactie.
Daar komt nog bij dat de monteurs als volgt achterlieten: grote bruine vlekken op het plafond, vetspetters op plafond, muren en kasten. En we vonden nog een koperen buis in ons toilet die niet doorgespoeld was. De vraag is wat er nog meer doorgetrokken is en of we binnenkort een verstopping hebben in ons toilet.
Het gaat het bedrijf Feenstra in ieder geval maar om één ding: hoe kunnen we het meest verdien aan cliënten.
Ik schrik ook van de hoeveel klachten die alleen al op de site van klachten.nl staat.
In ieder geval weigeren wij onder geen voorwaarde de facturen te betalen en heb ik gezegd alleen schriftelijke correspondentie van hen te willen ontvangen, dit i.v.m. telefonische onbetrouwbaarheid. Zwart op wit is bij Feenstra aan iedereen te adviseren !

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als Feenstra zich aan hun woord houdt, de facturen intrekt en ik wil hen ook niet meer in ons huis hebben want wie weet wat ze dan weer achterlaten, het vertrouwen is zoek en er is sprake van een volkomen verstoorde relatie.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

J.N. Paes

Heeft op 10 april 2017 om 17:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Allereerst heb ik géén brief van u ontvangen van 19.12.2016 !
Bij het eerste contact in oktober heb ik aangegeven het bestaande contract van de vorige bewoner te willen overnemen: dus een service-abonnement.
Er is door u niet gesproken over een warmte-garantie abonnement en ik had ook geen weet van dit soort abonnement.
Wel ontving ik van u een brief d.d. 27.12.2016, waarin u bovenaan de brief zelf zwart op wit schrijft: HARTELIJK DANK VOOR UW AANMELDING VOOR HET FEENSTRA SERVICEABONNEMENT !
U verdraait duidelijk de zaken.
U ontvangt binnenkort van mij gegevens van de schade.
En hoe gaat u het oplossen als straks de afvoer van het toilet toch verstopt is door de buizen en andere spullen die uw monteur hierin heeft gegooid ?
Blijft het uiteraard erg amateuristisch voor een bedrijf als u, als u mijn brief zomaar in een envelop stopt en deze retourneert zonder enig commentaar.
Gezien het feit dat u bovenstaande zaken zelf heeft veranderd, ben ik geenszins van plan om uw facturen te voldoen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 05 juni 2017 om 09:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer P***,

Inmiddels is uw klacht intern via onze klachtenafdeling verder in behandeling genomen en opgelost.

Wij hebben tegen algehele en finale kwijting, een bedrag van € 60,93 aan u uitgekeerd. Dit betreft tevens de veroorzaakte schade.

Wij zullen overgaan tot het sluiten van uw klacht.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door