Klacht: Belachelijke afkoop huurketel

janterpoorten op 06 juni 2015 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben per 1-12-2010 een ketel gehuurd van de Fa. Feenstra (via Nuon). Daar hebben wij inmiddels € 1814.94 aan betaald. Nu staat ons huis in de verkoop en de meeste kijkers willen het contract niet overnemen, dus willen wij de ketel overnemen van Feenstra. Het restbedrag dat wij nu moeten betalen is € 1775,53,–. Ook is er, zonder bericht, jaarlijks een kleine verhoging toegepast, op dit moment is de betaling per maand € 33.16 in plaats van de € 32,– die vermeldt staat in het contract. Het betekent dus dat wij in totaal € 3590.47 moeten betalen voor een ketel die nieuw € 1136,– kost incl. installatie. Dat huren duurder is op termijn dan kopen dan wisten we maar dit vinden wij oplichtingpraktijken.

Gewenste Oplossing:

Met een rechtvaardige afkoopsom

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Feenstra

9 jaren geleden - Geachte heer T********* Uiteraard begrijpen we dat dit veel geld is. Inzake uw klacht hebben wij contact gehad met de afdeling verhuur. Er is een extra controle uitgevoerd om na te gaan of dit bedrag conform de algemene voorwaarden is berekend. Het bedrag dat naar u is gecommuniceerd is juist tot stand gekomen. De afkoopsom van de huurketel is gebaseerd op de oorspronkelijke aanschaf van de cv-ketel, inclusief de installatiekosten. De afkoopsom neemt af naar gelang de contractduur verstrijkt. Bij een tussentijdse afkoop komt hier een toeslag bovenop i.v.m. vroegtijdige beëindiging van de huurovereenkomst. Bij het aangaan van de huurovereenkomst bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Wij kunnen hier helaas niet van afwijken. Wat betreft de jaarlijkse verhoging van uw termijnbedragen, dit heeft te maken met de jaarlijkse indexering. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden. We weten dat dit niet de oplossing is die u wenst, echter hopen wij dat u begrip heeft voor ons standpunt. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare ^TB

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 19 juni 2015 om 08:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer T*********

Uiteraard begrijpen we dat dit veel geld is.
Inzake uw klacht hebben wij contact gehad met de afdeling verhuur. Er is een extra controle uitgevoerd om na te gaan of dit bedrag conform de algemene voorwaarden is berekend.

Het bedrag dat naar u is gecommuniceerd is juist tot stand gekomen. De afkoopsom van de huurketel is gebaseerd op de oorspronkelijke aanschaf van de cv-ketel, inclusief de installatiekosten.
De afkoopsom neemt af naar gelang de contractduur verstrijkt. Bij een tussentijdse afkoop komt hier een toeslag bovenop i.v.m. vroegtijdige beëindiging van de huurovereenkomst. Bij het aangaan van de huurovereenkomst bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Wij kunnen hier helaas niet van afwijken.

Wat betreft de jaarlijkse verhoging van uw termijnbedragen, dit heeft te maken met de jaarlijkse indexering. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden.

We weten dat dit niet de oplossing is die u wenst, echter hopen wij dat u begrip heeft voor ons standpunt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare ^TB

Alle klachten die gemeld zijn door