Klacht: FBTO schorst autoverzekering zonder aankondiging!

op 28 januari 2014 over FBTO in de categorie Verzekering

FBTO heeft mijn autoverzekering geschorst na een mislukte machtiging.In December is er een machtiging niet gelukt,waarna FBTO in Januari mijn autoverzekering zonder enig aankondiging per mail of brief heeft geschorst.Zonder weten van mij/gezin in ERSNTIG gevaar had kunnen brengen! Normaal als een bedrijf een incasso niet kan uitvoeren doen zij een aantal dagen later nogmaals,maar FBTO is zo KLANTONVRIENDELIJK dat zij dit niet uitvoeren.FBTO heeft mij op 24 januari 2014 een brief gestuurd,waarbij op dit dagtekening gelijk mijn autoverzekering wordt geschorst.ZIJ beweren dat zij mij eerder een brief hadden gestuurd voor een mislukte machtiging of openstaand betaling.Dit is echter niet/nooit ontvangen.Ik vermoed dat FBTO systeem automatisch gegenereerd brieven niet of nauwelijks goed werken,waarbij brieven ooit zijn verstuurd!Dit is niet de 1e keer,FBTO had mij in begin 2013 ook exact hetzelfde gebeurtenis bezorgd.Toen heb ik een flinke boete van RDW moeten betalen wegens onverzekerd rijden.Ook toen had FBTO zonder enig kennisgeving mij/gezin in gevaar gebracht!!FBTO heeft lak aan service en is zeer klantonvriendelijk.Geautomatiseerd brieven worden niet verstuurd en zij geven als enig verklaring: Je moet PostNL aanklagen! Mensen wees opgepast met FBTO verzekeringen,want goedkoop kan duurkoop zijn!! Ook zeer klantonvriendelijk systeem ,waarbij zij niet eerst je schuldig betaling proberen te innen,vervolgens met volgende maandtermijn gaat afschrijven.Dus je weet niet eens dat je nog schuldig bent van vorig maandtermijn. Daarna ben je de klos!!

FBTO moet WAM bewijs leveren ivm nooit verstuurd kennisgeving brieven.
Ook moet FBTO mijn Boete uit 2013 betalen wegens onverzekerd rijden.
Ik hoop dat met dit klacht FBTO management duidelijk op wijzen ,dat zonder enig aantoonbaar aankondiging een autoverzekering kan schorsen,wanneer een persoon niet daadwerkelijk weet dat hij nog een premie schuldig bent.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

Heeft op 28 januari 2014 om 15:59 geantwoord

Zoals verwacht en na eerder gelijke incidenten hier bij klacht.nl blijft FBTO stug aan haar argumenten dat er niet mis is in hun geautomatiseerd brieven systeem. Ik heb nooit een probleem gehad met ontvangen van brieven en aks bedrijf kan je niet gelijk schuld afschuiven aan derden. FBTO is een bedrijf die gericht goedkoop verzekeringen aanbied , maar heeft geen enig visie in klantvriendelijk bedrijf. Ze zijn traag in uitbetalingen, erkennen niet hun fouten(zoals hier meerder gevallen) en blijkt hier ook weer als een onprofessionele bedrijf waar alleen de winst telt en niets anders. Ik ga er meer werk van maken,FBTO kan iedegeval online meer klachten ontvangen van mij over dit voorval.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 28 januari 2014 om 16:06 geantwoord

Beste Andrew88,

Je auto is opgeschort omdat je een betalingsachterstand hebt. Wij versturen bij een gemiste betaling automatisch een herinnering. Dit gaat via de post. Als je deze niet ontvangt, dan ligt dat aan PostNL. Je kunt daar dan ook een klacht indienen, zoals je ook al is verteld.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je betalingen. Als je hieraan niet voldoet, dan schorten we je dekking op. We doen geen tweede incasso. Wij sturen de eerste herinnering al na 2 weken. Deze brengt verder geen kosten met zich mee. Als je deze niet ontvangt, dan kan het zijn dat wij na een maand de volgende maandpremie wel innen. Dit boeken we niet op eerdere maanden af. De niet betaalde maand blijft dan open staan.

Als je niet zeker bent of je je premie goed betaald hebt, kun je dit aan ons vragen. Dit kan van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds aan de telefoon. Verder kun je ons mailen, tweeten of je vraag via Facebook stellen.

We gaan je geen verklaring WAM afgeven. Je krijgt ook geen vergoeding voor de boete van de RDW. Je bent zelf verantwoordelijk voor je betalingen. Als je niet weet of je betaald hebt kunt je dit bij ons navragen.

Hartelijke groet,

FBTO Webcare

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van FBTO beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Andrew88