Klacht: factuur voor te laat ingeleverde boeken

op 12 september 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Aan het eind van vorig schooljaar kon mijn zoon door omstandigheden zijn boeken niet zelf inleveren, dat heeft zijn mentor voor hem gedaan. Vervolgens krijg ik 28 juli een mail dat de boeken niet zijn ingeleverd.Bij navraag bij de mentor blijkt dat wel te zijn gedaan. Ik heb daarop met Van Dijk gebeld en mij werd geadviseerd uitstel te vragen via de site voor de boeken. Eenmaal op de site verscheen er alleen een lijst van de boeken voor het nieuwe schooljaar, de oude boeken stonden niet meer vermeld dus kon er ook geen uitstel aangevraagd worden. Dan mocht ik er dus van uitgaan dat alles op een misverstand was berust. Toch krijg ik een factuur van 158 euro voor niet ingeleverde boeken. Weer bellen, (vanuit het buitenland) dit keer werd mij geadviseerd bij terugkomst in Nederland bij de herinneringsfactuur een klacht in te dienen via de site van VanDijk. Dat heb ik gedaan maar ik krijg geen antwoord wel een herinnering met dreiging van 40 euro incassokosten bovenop de 158 euro.( sowieso een hoog bedrag voor boeken die wij vorig jaar in wel heel slechte staat gekregen hebben) vandaar dat ik het via deze weg probeer

Kwijtschelding van de factuur

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 12 september 2017 om 12:00 geantwoord

Beste hammekool,

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij meedelen de boeken van uw zoon niet retour te hebben ontvangen. U geeft aan de boeken bij de mentor te hebben afgegeven. U bent echter zelf verantwoordelijk voor de correcte inlevering van de boeken.

Wij zien geen reden om de factuur kwijt te schelden. Wellicht kunt u een getuigenverklaring van de mentor aan ons toe sturen. Op basis daarvan gaan wij verder kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Vriendelijke groet,
Janet
Afdeling klantenservice VanDijk.

Heeft op 12 september 2017 om 15:48 geantwoord

Ik mag aannemen dat inleveren via de mentor een correcte manier van inleveren is.U weet niet de reden waarom mijn zoon zijn boeken niet zelf heeft kunnen inleveren. U geeft in Uw reactie niet de reden waarom ik niet uitstel kon vragen voor de boeken nog gaat U in op de meegestuurde foto's. Ik ga zeker de mentor vragen om een getuigenverklaring maar ik hoop dan ook dat VanDijk geen incasso kosten in rekening brengt in de komende dagen

Alle klachten die gemeld zijn door hammekool